Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker tips på elektro seiler a`la GP Kunai eller Unicue U-glider 1500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ønsker tips på elektro seiler a`la GP Kunai eller Unicue U-glider 1500

    Ønsker en liten og lett (flydd) elektro seiler noe a`la GP Kunai:
    GP Kunai 1.4M Electric Glider ARTF
    eller Unique U-glider 1500
    Page Not Found - Banggood.com

    Kom gjerne med linker til flyene dere anbefaler, og si gjerne litt om dem.
    Vingespenn max 1500mm og må ha balanseror

  • #2
    Har du sett Funglideren fra Multiplex? Hvis du ikke har noe imot bygging så er dette en kandidat, evt denne billige (men ikke særlig pene) saken.
    Last edited by Kyrre; 11-07-17, 22:55.

    Comment


    • #3
      Takker for tips Kyrre. Har faktisk ikke sett på den funglideren, den MÅ sjekkes ut. har du prøvd den?
      Bygginga er faktisk det jeg synes er morsomst i denne hobbyen, så et byggesett er faktisk en fordel
      den EHAWKen synes jeg var bra, er det noen her i landet som selger disse?

      Comment


      • #4
        Har ikke erfaring med Funglideren, men har en Panda som jeg har moddet med balanseror. Den flyr kjempebra, tipper Funglideren flyr minst like bra. Modellers hadde E-Hawk'en engang, men tror ikke de har den lenger. Jeg kan forøvrig anbefale butikken jeg linket til, de tar bare 8 euro i frakt for kjøp under 100 euro, og leverer kjapt. Har tatt fem dager de gangene jeg har bestillt. Men du bør kanskje ta en titt på denne fra Aeronaut som Modellers selger, selvom vingespennet er 1780. Ser ut som en meget morsom glider, og et meget bra byggesett..

        Comment


        • #5
          Takker for tipsene Kyrre. Vil ha en modell som er under 1500mm (lett å hive i bilen) så den fra modellers blir for stor (selv om den ser lekker ut. ) Har ikke tenkt på å modifisere en Panda, men det kan jo være en mulighet. Brukte du 9 grams servoer da? Følger det med klappropell i kitet?
          Last edited by Hoppfly; 12-07-17, 15:07.

          Comment


          • #6
            Brukte 9 grams ja. og det følger med propell, men den er bare på 7''. Har en 9X6 Graupner med en 2830 1100kv motor, og det går rett til værs med 3S 1000 mah. Når jeg så hvor mye Funglideren kostet i forhold til Panda kitet, fikk jeg ærlig talt litt bakoversveis.

            Comment


            • #7
              Noen som har testet ut: STM Blaze Hotliner ? Og kan si noe om den?
              STM Blaze Hotliner ARTF

              Comment


              • #8
                Den er laget mer for fart og akrobatikk enn ren seiling, hvis det er det du er ute etter så er den jo et knall kjøp. Jeg kjøpte reserveldelene til HobbyKing sin versjon og kompletterte den selv. Helt greit for prisen, men skal du faktisk ha fart finnes det mye bedre alternativer. Multiplex Blizzard, eller Durafly Excalibur feks.

                Comment


                • #9
                  Er egentlig ikke det jeg er ute etter, men litt fart og akrobatikk er jo moro da
                  Trodde denne kunne brukes til litt seiling også

                  Comment


                  • #10
                    401 Unauthorized
                    du får bygge deg en tiger 400 carl goldberg ( 1/12 ) 1 meter de flyr fint

                    Comment


                    • #11
                      Men du sier du vil ha noe som er lett å ha med i bilen, hva med en Easyglider? Hvis du ikke har tid til å sette sammen vingene på den, så har du ikke tid til å fly i det hele tatt. Det er en utrolig god glider, veldig lett å fly, oppfører seg meget godt i vind, og kan absolutt utføre litt enkel akrobatikk. Det var min første glider, som jeg solgte for å kjøpe noe større og mer avansert, men etter noen år savnet jeg enkelt og greit hvor enkel den var å ha med å gjøre. Heldigvis skulle en kar i klubben selge sin, så da kjøpte den på nytt.

                      Comment


                      • #13
                        Han spør etter elektro seilfly

                        Comment


                        • #14
                          Klarte ikke å la være,så jeg bestilte et slikt Multiplex Panda sport kit.
                          Noe en bør passe på ved montering av denne Kyrre?
                          Tenkte jeg skulle montere Ailerons når jeg monterer denne.

                          Comment


                          • #15
                            Når du skal lime på rammen på undersiden så bør du ha batteriluken montert også, hvis ikke er det lett for at rammen blir for trang (du skjønner nok hva jeg snakker om når du får settet). Jeg har også skjært ut en luke i canopyen, da blir det MYE lettere å montere motor.

                            Comment

                            Working...
                            X