Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker tips på elektro seiler a`la GP Kunai eller Unicue U-glider 1500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    OK, dette var jo flotte tips. Mulig jeg kommer tilbake med flere spørsmål ang. denne modellen.

    Comment


    • #17
      Fikk Pandaen i dag. Var sikker på at jeg hadde motor liggende til denne, men jeg hadde bare 2 stk 28mm motorer.
      Den ene var på 450KV og den andre på 4000kv
      Venter også en annen 28 motor, denne har 1000KV . Men den veier 85g , så denne blir vel for tung til denne modellen??
      eller?

      Comment


      • #18
        Optimalt sett blir den for tung, men jeg flyr min med en 50 grams motor og 1000 mah batterier, det funker veldig bra det. Det er jo bare å prøve og se hvordan du liker å fly med den motoren, synes du flyet blir for tungt er det bare å bytte. Jeg startet forøvrig med en enda mindre 1200kv motor, og det fungerte helt fint til den fikk en kortslutning og brant.

        Comment


        • #19
          Får se hvilken motor jeg går for. Hva brukte du for å lime inn disse aluminium avstiverne med?

          Comment


          • #20
            Jeg bygde hele modellen med UHU por

            Comment


            • #21
              Tenkte å lime sammen halvdelene med UHU Por, har brukt lynlim til alt annet. Men dette blir for hurtig når en skal lime sammen halvdeler som bør justeres litt.

              Comment


              • #22
                Hei Kyrre
                Har du noen link til den propellen du bruker?
                Kjøpte du komplett med hub , spinner og alt? eller bare propellblar?

                Comment


                • #23
                  Det fulgte med spinner og alt i mitt sett, til og med noen små 7'' blader, men jeg bruker 9X6 Graupner nå, skjønt du må jo finne den størrelsen som passer motoren du ender opp med best. Elefun har Graupner blader, og selger vel også originalspinner om den ikke fulgte med kitet ditt. Jeg kjøpte mitt når det var ganske nytt.

                  Comment


                  • #24
                    Det fulgte med spinner, men lurte bare på om du fant blader som passet
                    Det fulgte med 7" men skulle hatt en større til min motor (8 eller 9" )

                    Comment


                    • #25
                      Så og si alle blader vil passe, men kan trenge litt tilpassing.

                      Comment


                      • #26
                        OK , kjekt å vite. Har fått gjort litt med denne ( tar bygginga litt PØ om PØ )
                        Click image for larger version

Name:	IMG_8176mod.jpg
Views:	1
Size:	243.3 KB
ID:	616803

                        Blir ikke helt enig med meg selv om hvordan jeg skal lage servofestene for vingene. Har sett div. måter, men å finne dette ut... )
                        Har ikke limt/skrudd alt på bilde, bare delvis montert for å sjekke. MEN jeg har faktisk limt motorfestet og batteriluka (bildet er tatt før det. )

                        Er det forresten noen som vet hvordan en setter på motorbrems på mystery ESCen 30A

                        Comment


                        • #27
                          Er det noen som har prøvd flaperon på sin Panda sport?
                          Lurer på om jeg bør ha en 6 ch eller om det er nok med 4 kanals mottaker.
                          Hadde vært kjekt å få bremset litt før landing

                          Comment


                          • #28
                            Bruker spoilerons på min, det hjelper godt under landing.

                            Comment


                            • #29
                              Da tror jeg at denne er klar for Maiden
                              Har satt på propell og avbalansert
                              Click image for larger version

Name:	IMG_8350mod.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	616810
                              Click image for larger version

Name:	IMG_8351nod.jpg
Views:	1
Size:	179.7 KB
ID:	616811

                              Har avbalansert til akkurat på punktene under (har ikke sjekket at COG stemmer med manualen )

                              Hadde litt problem med å sette på brake på ESCen, men det gikk til slutt

                              GOSH, hvor godt den fluoriserende Orange fargen vises
                              Last edited by Hoppfly; 24-08-17, 18:09.

                              Comment


                              • #30
                                Prøvde meg på Maiden i dag, i (alt for) mye vind. Fikk 3 korte turer, men p.g.a. mye vind så avsluttet jeg mens leken var god.
                                Hadde COG på punktene (55mm men litt nesetung i tillegg) MEN synes dette var veldig nesetungt ( mulig at det blir bedre å se i stille vær)
                                Hvordan synes dere COG bør være?

                                Comment

                                Working...
                                X