Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Cessna 182 1.20-size

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Fin sak! Gøy med skala
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #17
      Det står 2005 mm vingespenn på siden til Elefun, men jeg måler ca 2090 mm når jeg måler vinger og kropp separat. Rart. På phoenix sin side står det 2075 mm. Det kan kanskje stemme med dihedral. Har dett mye rare mål på modeller fra div kinaleverandører i det siste.

      Jeg lagde ny del til neseleggen i går kveld. Brukte stål og presspasning. Neste gang noe bøyes skjer det en annen plass.
      Last edited by tahustvedt; 28-07-17, 16:03.

      Comment


      • #18
        Fløy 20 minutter med den i dag. Det var fæl kastevind her i dag og det håndterte flyet dårlig. Det stallet ofte når vindkastene ga seg og jeg måtte holde farta oppe for å unngå det. Det bruker mye energi på å svinge så jeg må alltid gi på litt mer enn jeg må med andre fly når jeg svinger, særlig siden det er begrenset med plass her og jeg må svinge ganske brått i hver ende av pattern. Gresset hadde vokst seg betydelig lengre enn i går og det var merkbart. Flyet var helt grønt etter 20 minutter. Tror jeg reiser til Senja og flyr fra kunstgress neste gang.

        Last edited by tahustvedt; 28-07-17, 20:22.

        Comment


        • #19
          Ny video. Første flyturen på lenge. Det fløy mye bedre denne turen enn jeg husker. Det var nok litt krevende forhold på den andre flyplassen, med skog rett bak meg.

          Comment

          Working...
          X