Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mintor motorer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mintor motorer.

    Er det noen her som vet hva som var galt med disse Mintor motorene? Har en Mintor 110ccm boxer som jeg aldri har fått til å gå som den skal .
    Har heller aldri funnet ut hva som er galt med den, (den har Walbro forgasser). Ser også ut til at produksjonen er lagt ned. Er det noen som vet noe om dette. Veldig fine motorer, men hva hjelper det, hvis de ikke går som de skal. Håper noen kan svare meg på dette.

  • #2
    Er vel en utbredt oppfatning at disse motorene egner seg best som bokstøtter på grunn av sitt vakre utseende og manglende funksjonalitet.

    Comment


    • #3
      hoho.. Mintor hadde jeg i grunn glemt/fortrengt =]
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Takk for svar. Lurer fortsatt på hva som er galt med Mintor? Har tenkt på om det kan være reedventilen som ikke fungerer. Min 110ccm boxer virker som om den tenner i veivhuset, da den skjøt stikkflammer ut mellom reedblokka og veivhuset. Skrudde motoren fra hverandre, den ser like pen og forseggjort innvendig som utvendig, så hvorfor den ikke vil gå som den skal, skjønner jeg overhode ingenting av. Er det noen andre som skjønner noe av dette?

        Comment


        • #5
          Nei. Og det er ingen som har blikk kloke på disse noen gang. Som du sier er de fine å se på, men grusomt dyr brevvekt.
          Klin stokk umulig å justere/få til å gå bra/jevnt.

          Nei.. finn på noe annet... Har en 180cc du kan kjøpe evt.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Mintor er til dags dato den eneste motoren jeg ikke har klart å få til og fungere og jeg har hatt mye rart. Jeg skøt til slutt min med 8x57 nosler. Og det ga en god følelse.

            Comment


            • #7
              Hehe. Skyte den er kanskje en god løsning. En jeg kjenner tok med seg jaktrifla og vekkeklokka siste arbeidsdagen før han gikk av med pensjon. Klokka ble stilt opp og henrettet med et velplassert skudd. Var sikkert en god følelse for han også tenker jeg.

              Comment

              Working...
              X