Announcement

Collapse
No announcement yet.

Back up batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Back up batteri

    Er det vanlig å ha backup sender batteri på Nitro modeller? Hva bruker en i såfall?
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    Hvor vanlig det er skal jeg ikke si noe om men i den perioden jeg kjørte med nitro, fra små .20 motorer opp til 1.75 sinte YS motorer så brukte jeg aldri back up batteri. Det er først nå med elektro og bec på regulatoren at det har blitt aktuelt. Så er det vel også sånn at til dyrere/større modellen er til større behov har man for sikkerhet/back up løsning.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Nei er vel mitt utgangspunkt. Bruker 2 batterier med Powerbox system når jeg passerer 50cc, men avhengig litt av modellen osv.
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Har aldri hatt noe backup batteri på noe glow fly. Men på fly med treningsanlegg pleier jeg å ha eget batteri til tenning. Da pleier jeg og koble radio og tenningsbatteri sammen over to dioder. På den måten er de normalt avskiltet men om et batteri svikter vil tenning eller radio få strøm fra det andre batteriet. På store modeller med vingespenn på mer enn 3m har jeg alltid to radiobatterier og ett tenningsbatteri..

        Comment


        • #5
          Other RC Model Vehicle Parts & Accessories for sale | eBay
          Tarot RC Helicopter Spare Part Lost Alarm Tl3005

          kjekt å ha i heli med dyr inmat som esc motor rx
          Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	12.4 KB
ID:	616911

          Comment

          Working...
          X