Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til dieselinteresserte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Til dieselinteresserte.

    I tilfelle det skulle være av interesse:

    Jeg har et par gamle dieselmotorer, og har lenge hatt lyst til å blande "ordentlig" fuel selv. Amylnitrat, som var en viktig ingrediens fra den gang da (50 år tilbake), tror jeg er vanskelig eller umulig å skaffe i dag. Ether skal være mulig å få kjøpt på apotek. Parafin og olje er ikke noe problem, selvfølgelig.

    Etter å lest på internasjonale forum har jeg funnet at 2-Ethylhexyl nitrate skal være et godt alternativ til amylnitrat. Men jeg har ikke funnet noen forhandler for dette i Norge, før nå nylig. Et aktuelt produkt er dette; Amsoil Diesel Cetane Boost: Just a moment... .

    Så kom jeg tilfeldigvis over at i et par år har det vært mulig å kjøpe dette tilsetningsstoffet her: Velkommen til MC-Land, Rogaland Motor-Import!/ .

    Har anskaffet det og tenker å prøve det med det første. Gammal diesel lukter godt (synes jeg i hvert fall ).

    Helge.

  • #2
    Jeg drev å surret litt med diesel motorer for noen år siden og mener det var polyester herder som kunne brukes i stedet for Amylnitrat.
    Side ikke funnet - Knut Haraldsens Farvehandel A/S
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Da jeg fløy med diselmotorer, brukte jeg ikke amylniterat uten at jeg ønsket lit mer "sprut" i motoren.
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment

      Working...
      X