Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sebart WindS 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sebart WindS 50E

    Hej Nordmænd.


    Jeg flyver med en Sebart WindS 50E , som ofte går i spiraldyk når jeg er ude at vende (flyver det gamle F3A program)


    CG ligger hvor det skal, men jeg skal måske flytte det længere frem. Roerne kører + - 14gr. med 40% expo.


    Kom gerne med forslag, før jeg går ret i bakken

    Mvh. fra Danmark F3A manden.

  • #2
    Når du vender er det med en vanlig prosedyresving? Hvordan oppfører den seg ellers når du flyr? Kjør den opp i god høyde og prøv å stalle den ut - se hvordan det oppfører seg da. Det kan være at du har for liten fart i vending og ligger helt på grensen til stall.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Hejsa.
      Vendingen er 1/2 rulning + 1/2loop og ned , her smider den så den ene vinge, og går i spiraldyk.
      De lette Sebart modeller er meget følsomme for batterri plasering er mit indtryk, batterriet har jo også en væsentlig vægt % af den samlede vægt.
      Mvh.

      Comment


      • #4
        Høres merkverdig ut. Så hvis jeg forstår deg riktig så utfører du en halv reverse cuban eight. Uansett så skal ikke modellen begynne å rolle (rulle) uten at du gir en input på balanseroret. Har du sjekket at vingen ikke er vridd eller at balanserors servoen ikke lever sitt eget liv. Når det gjelder CG er F3A modeller ikke kritisk på dette. Hvor flyr du normalt? kunne vært interessant og sett på modellen din.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Ser ut som du er i Danmark, ta kontakt med Ole Kristensen eller Morten Laugesen som er drevne F3A piloter. Du treffer de på F3A.dk på FB eller via RC Unionen sin hjemmeside og forumet der.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Det som trolig skjer er at ene vingen staller, mest trolig grunnet kombinasjonen av lav fart og mye høyderor. ±14° utslag på høyderor er veldig mye, typisk for presisjonsflyving så må man sette utslagene til < 50% av det anbefalte for disse modellene. Så prøv å gå ned til ±10° og 20% expo, følelsen rudt midten burde bli omtrent det samme uten de ekstreme maksutslagene. Dersom du trenger store utslag for spesielle manøvre (spin el.), sett opp en egen fly-fase med større utslag og aktiver denne med en bryter når denne øvelsen skal utføres.
            Lykke til videre
            www.ofremmi.info

            Comment


            • #7
              Jeg vil "skrue" ned for Rorudslagene som anbefalet , så får jeg sikkert et harmonisk fly, som jeg ellers er meget glad for.

              Mange tak for jeres input.

              Comment

              Working...
              X