Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forus RC sine sider hacket??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forus RC sine sider hacket??

    Er det noen problemer med hjemmesidene til Forus RC?? Har de blitt utsatt for ett slags hijack forsøk?

    Har den siste tiden ikke kommet inn, men ledet til en annen side. Nå i dag så stoppet web-browseren meg fra å komme inn..

    Noen som har noen info?
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    Den var hacket og jeg ga beskjed om det men godt mulig at den har blitt hacket på nytt.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Hei, ja den er oppe igjen nå. Står en notise PM at den var hacket..
      --------------------------------------------------------
      Joar Larsen
      Forus RC Club

      Comment


      • #4
        I sånne tilfeller bør man i så tilfelle la være å besøke siden om man har fått nyss om det.
        Sannsynligheten for at du kan bli utsatt for et drive-by attack da, er absolutt til stede.

        Og du burde kanskje kjøre et full-scan med din lokale antivirus Joar (som jeg regner med at du har), og gjerne i tillegg f. eks. Trend sin online-scanner (housecall) som er gratis og funker ganske bra.

        Comment


        • #5
          Spennende... den var ny..

          -Kjørte Housecall for sikkerhetsskyld, og fant ingen problem. Kjører Mac så en viss "første barriere" er det jo... i tillegg så har jeg litt annet. Ser greit ut.
          --------------------------------------------------------
          Joar Larsen
          Forus RC Club

          Comment


          • #6
            Originally posted by joar.larsen.94 View Post
            Spennende... den var ny..

            -Kjørte Housecall for sikkerhetsskyld, og fant ingen problem. Kjører Mac så en viss "første barriere" er det jo... i tillegg så har jeg litt annet. Ser greit ut.
            Ok, ja da er sjansen litt mindre med Mac, men ikke fordi Mac er bedre beskyttet, men de har jo ikke det volumet som Windows.
            Så de som lager malware etc. lager vel som regel noe de vil nå ut til de store massene med, sånn sett blir angreps-flaten større.

            Comment

            Working...
            X