Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Solnedgangs fly"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Solnedgangs fly"...

    Trenger noen forslag:
    Skulle hatt ett høyvinget fly med flaps som jeg kan fly rolig rundt på fine dager.. Rundt 150-160cm og med glow/bensin motor...

    Fortrinnvis balsa..
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    Hva med denne Cessnaen?

    Comment


    • #3
      Ah, glemte å si at jeg har en forkjærlighet for "taildraggere" og har en ganske ugjevn stripe..

      Cessna'en så allikevel spennende ut.. må vurderes.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      --------------------------------------------------------
      Joar Larsen
      Forus RC Club

      Comment


      • #4
        Om du vil vurdere elektro:

        Click image for larger version

Name:	2017-08-02%2019_57_21.jpg
Views:	1
Size:	304.9 KB
ID:	616809
        FlitghLineRc Spitfire Mk.IX 1600mm - (MFN) ModellflyNytt.no

        Skal du ha fuel så er jeg veldig glad i Shoestring som er en gammel pylon racer, har selv en Great Planes 60 size versjon som dessverre ikke lages lengre, men du får den i noen andre merker:

        Phoenix Models 60 size
        Phoenix Model Shoestring .46-55 GP/EP ARF

        SEAGULL 90 size
        Nor-Trading AS
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Hvis du faktisk vil gå imot mange av kravene dine, så er det jo flere elektromodeller som passer bra til dårlige striper og kveldsmørke flyving. E-Flite Timber er en såkalt bush model med solid understell, flaps, og belysning. Ellers har jo Phoenix både en Cub og Decathlon også, men da må du droppe flaps.

          Comment


          • #6
            Ja, har jo også denne Multiplex Fun Cub XL'en som jeg hører er artig, men som sagt er i utgangspunktet ute etter balsa... men alt kan revurderes..


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            --------------------------------------------------------
            Joar Larsen
            Forus RC Club

            Comment


            • #7
              Ja, har jo også denne Multiplex Fun Cub XL'en som jeg hører er artig, men som sagt er i utgangspunktet ute etter balsa... men alt kan revurderes..


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              --------------------------------------------------------
              Joar Larsen
              Forus RC Club

              Comment


              • #8
                Tror det blir å sysler med å gå for liten dreining i spec... tygger på å gå for en 1/5 scala 0-1 Bird Dog basert på Vailly tegninger som ett "månelandings-bygge-prosjekt"... enten i Norske eller USAF "Raven" livery (Vailly Cessna L-19 Plan 1/5 Scale - Vailly Aviation Scale Plans) og en E-Flite Timber/ Mulitplex Fun Cub XL EPP variant.

                Årsaken til at jeg "sliter" litt med EPP fly er at jeg synes de er litt lete å behandle roughere.. og har derfor en veldig begrenset levetid vs en balsa model som jeg passer mer på.. men vil ha en sakte flygende sak som jeg kan fly i hagen på fine dager når jeg ikke får tid til å dra ut på stripa, da er kanskje EPP greit kompromiss.. Stor fordel med at de er lette.. (Har noen 1.0-1.2m 3D fly som jeg surrer rundt med nå. Men de er litt dyre å "bulke"..)
                Last edited by joar.larsen.94; 27-08-17, 11:35.
                --------------------------------------------------------
                Joar Larsen
                Forus RC Club

                Comment

                Working...
                X