Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ø. tips på balsa motor glider byggesett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ø. tips på balsa motor glider byggesett

    Da min Panda sport er ferdig, så MÅ jo neste fly planlegges.
    Har lyst på et balsa byggesett (Ferdig skjært med alle tredeler ) av en motor (EL ) glider som er bra på thermik.
    Vingespenn 2-2,5M og gjerne med avtagbare vinger
    Kom med tips

  • #2
    Sjekk ut Aeronauts triple serie hos modellers, de har både en 2 og 2,5 meters glider, og prisene er absolutt gode. Sjekk også ut holleinshop i tyskland, de har også disse, samt et stort utvalg andre sett du ikke finner her i Norge. Jeg skal selv etterhvert få bygget meg en Introduction F5J derfra. Sjekk også ut engelske hyperflight.com, de har også noen fine sett, bla av noen DLG'er, noe du absolutt bør prøve om du liker seilfly. De er ikke så dyre heller når du bygger dem selv. En model derfra jeg har veldig lyst på, er Mad Res. Har handlet med begge og de er absolutt til å stole på.

    Comment


    • #3
      Den INTRODUCTION F5J så da veldig interessant ut. Kom gjerne med med en byggetråd hvis du kjøper.
      DLG er jeg ikke så veldig interessert i (p.g.a. vond skulder) Men det kunne jo likevel bli en bra Termik glider.
      Var pakkene pakket godt fra begge disse leverandørene?

      Comment


      • #4
        Har bygd Inside F5J fra Hoellein og holder på med Triple Speed fra Aeronaut.
        Inside F5J er definitivt det beste byggesettet jeg har bygd noen gang. Hvis noe ikke passer er det din egen feil.
        Sikker på at Introduction F5J er like bra. Bare annen vinge.
        Triple Speed er greit, men virker ikke helt gjennomtenkt.
        Begge er litt trange i nesa, men det går.
        Hoellein er veldig greie å handle med.

        Comment


        • #5
          Jeg har også veldig lyst på Speed'en, særlig etter at jeg så denne videoen. Kan jeg spørre om hva som ikke er så gjennomtenkt?

          Comment


          • #6
            Hva betaler dere i frakt for et slikt byggesett fra hyperflight.com ?
            Inside F5J så jo også lekker ut.

            Comment


            • #7
              For dårlige rorhorn etter min mening. Og ikke beskrevet hvor og hvordan de skal festes.
              De er 1mm finer og limes på 1mm balsa. Her må jeg finne på noe annet.
              Det er ikke luker for servoer i vingene. Servoer limes på 3mm balsa. Burde fått servoer noe lenger ned for kortest mulig servoarm.
              Svake vingetupper.
              For svake materialer i halen, må bytte ut dette.
              Ikke noe som ikke kan fikses med enkle midler.

              Comment


              • #8
                Da skjønner jeg litt mer hvorfor den Triple serien er så rimelig.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hoppfly View Post
                  Hva betaler dere i frakt for et slikt byggesett fra hyperflight.com ?
                  Inside F5J så jo også lekker ut.
                  Anbefaler å hande fra Holleinshop om du kan, de er langt rimeligere på frakten enn Hyper. De fører flere av settene som du finner på Hyper.

                  Comment


                  • #10
                    Da det er laaaaaang tid siden jeg har bygget med balsa, så fant jeg ut at jeg måtte ha en litt mindre og lettere Project som "første"
                    bygg. Bestilte en West Wings Orion E motor glider fra teknisk hobby.
                    Er det noe en bør/MÅ ha til bygging ( tenker på lim sparkel e.t.c.)
                    Har bestilt tynn CA (har medium) bestilte også lett sparkel for balsa.
                    Har noe betrekning fra kina, men synes ikke den har verdens beste lim akkurat. Kan en legge på noen sort av lim eller lignende for at det skal sitte bedre?

                    Comment


                    • #11
                      Problemet med å legge på lim for betrekning er at det sitter permanent mens folien krymper ved varmebehandling og det blir lite pent. Ville ha kjøpt ny betrekning så det sitter ordentlig og blir pent ikke minst.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment

                      Working...
                      X