Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny innen FPV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny innen FPV

    Hei, jeg har lyst å kjøpe et FPV sett til et fly jeg hadde bygget, siden jeg har null erfaring med FPV så har jeg prøvd å lære meg dette ut i fra youtube. Så lurer jeg da på om dette settet vil fungere, hva mangler jeg, hva er ca rekkevidden fra senderen til mottakeren. Prøver evt å holde et lavt budsjett, men ikke for lavt, deler som er mye for lite penger.

    Sender: Page Not Found - Banggood.com

    Briller/mottaker: Eachine VR D2 Pro 5 Inches 800*480 40CH 5.8G Diversity FPV Goggles DVR Lens Adjustable for RC Drone

    Kamera (som jeg har fra før): Page Not Found - Banggood.com

    Batteriet jeg bruker: ZOP POWER 11.1V 2200MAH 3S 45C Lipo Battery XT60 Plug

  • #2
    Jeg ville anbefalt å kjøre eget FPV kamera og bruke HD kameraet for filming, ellers ser det greit ut for meg (ikke at jeg er noen ekspert). Har V1 av de brillene, og de fungerer helt supert når man tar prisen i betraktning, V2 fungerer vel enda bedre.

    Comment


    • #3
      Bør vel komplettere med noen gode antenner

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Jeg ville anbefalt å kjøre eget FPV kamera og bruke HD kameraet for filming, ellers ser det greit ut for meg (ikke at jeg er noen ekspert). Har V1 av de brillene, og de fungerer helt supert når man tar prisen i betraktning, V2 fungerer vel enda bedre.
        Har du noe forslag til et bra FPV kamera som passer til settet mitt, med tanken på strømforsyninga mi og evt noen kabler jeg kanskje mangler.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hoppfly View Post
          Bør vel komplettere med noen gode antenner
          har du noe forslag til antenner som jeg kunne trengt å hatt. Helst med link

          Comment


          • #6
            Originally posted by lkkl007 View Post
            Har du noe forslag til et bra FPV kamera som passer til settet mitt, med tanken på strømforsyninga mi og evt noen kabler jeg kanskje mangler.
            Det er så sinnsykt mye å velge i, og det utstyret jeg bruker idag er faktisk foreldet og utgått. Eneste tipset jeg har er å se på kameraer fra Runcam og Foxeer, det er populære merker i miljøet. Samme gjelder jo Fatshark, men jeg synes de er litt overpriset. Disse antennene fungerer ganske bra, men husk å sjekk kontakten, jeg tror du skal ha SMA til senderen du har valgt Husk også at du meget sannsynlig må lodde for å få riktig overgang mellom kamera og sender, det er mye forskjellig som er i bruk.

            Comment


            • #7
              Har testet veldig mange 5.8ghz antenner (Clover og Patch), og de jeg har best erfaring med er faktisk disse DYS-antennene.
              Page Not Found - Banggood.com
              Hvis du vil ha billige og ok briller, så er disse et bra kjøp: Eachine EV800 5 Inches 800x480 FPV Goggles 5.8G 40CH Raceband Auto-Searching Build In Battery
              For øvrig på tilbud til 391 kroner nå. De kan deles og skjermdelen brukes som groundstation på standard stativfeste.
              Skjermen kan være litt for nære øynene, men kan lett fikses med en brille man skrur av stengene på og plasseres innenfor paddingen med en skumgummibit i hver ende.
              Det finnes også ferdige stl-filer på Thingiverse for å printe ut en "extender" som gjør at du får skjermen lenger unna.

              Comment


              • #8
                Er det ingen begrensning på uteffekt på 5,8 Ghz ? Ser den senderen det er linket til gir 600 mW. Trodde 25 mW var maks ?
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #9
                  Hvis du skal gjøre dette lovlig, så er 25mw maks.

                  Comment


                  • #10
                    hva mener du med lovlig? og når det er snakk om mW er det da når tallet er høyere, desto lengre distanse jeg kan sende videoen fra?

                    Originally posted by Kyrre View Post
                    Hvis du skal gjøre dette lovlig, så er 25mw maks.

                    Comment


                    • #11
                      Loven sier at du ikke kan sende på styrke kraftigere enn 25mw, med mindre du har radioamatør lisens. Høyere tall gir sterkere signal som ikke bare gir lenger rekkevidde, men mindre sjanse for at signalet forstyrres av hindringer som busker osv.

                      Comment


                      • #12
                        Etter å ha sett gjennom reglene, ser det ut til at man kan bruke 50 mW på frekvensene som er utenom 5725-5875 Mhz, dvs båndene E5 til E8 + F8+R1.R2,R7 og R8 ?

                        Click image for larger version

Name:	Skjermbilde (98).jpg
Views:	1
Size:	58.6 KB
ID:	616888

                        Forskrift om generelle tillatelser til bruk av frekvenser (fribruksforskriften) - Kap. III. Kortdistansekommunikasjon - Lovdata
                        Last edited by bth; 10-09-17, 19:30.
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment

                        Working...
                        X