Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sebart PrometheuS 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sebart PrometheuS 50E

    Hejsa Nordmænd

    Jeg har lige købt en Prometheu, og er i tvivl om følgende.

    Når man sætter horn i Aileron og trykker dem ned mod stopkanten på hornet, så er hullet til kuglelinket ca. 2mm foran drejningspunktet, så bliver der jo ikke symetri i udslaget , (mere op end ned når serve står 90gr)

    Skal jeg bare lime det i, jeg tænker man plaserer vel ikke hullet forkert , Sebart ved vel bedre end os amatører, er der en forklaring hvorfor det er således ?

    MVH.F3A manden

  • #2
    Når du sier 2mm fremfor rotasjonspunktet så antar jeg at du måler sett vinkelrett på midtlinjen i vingen. Det er ikke nødvendigvis riktig måling, husk at korrekt geometri er når det er 90° mellom staget fra servoen og linjen fra hengslingen til hullet i rorhornet. Se vedlagt skisse. Derfor kan det godt tenkes at geometrien blir korrekt om du limer de rett inn. Et forbehold er at den servoen du benytter har samme høyde på servoarmen over festen som Sebart har benyttet når dette er konstruert.
    Click image for larger version

Name:	Geometri.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	616902
    Attached Files
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Hej Ola.
      Hvis jeg anvender samme radius på servo , som på hornet, så skal jeg skrue meget ned i radioen, hvis jeg "kun" vil have et udslag på 10-12 grader, det er vel ikke nogen god ide.

      Der er målt gennem centerlinie på rorflade, og 90 gr ud så ligger hullet 2mm foran hengselpunktet , som jeg kan forstå det du mener, bør hullet ligge i nul, hvis trækstangen er paranel med centerlinien i vingen.
      Mvh. F3A manden
      Last edited by Honda68; 14-09-17, 21:37.

      Comment

      Working...
      X