Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei. Går det an å bruke 5.8ghz kamera til ein 2.4ghz radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hei. Går det an å bruke 5.8ghz kamera til ein 2.4ghz radio

    Hei tenkte eg skulle prøve meg på fpv.
    har kjøpt ein glider.
    Eg har ein spectrum dx7, men eg har kjøpt Eachine vr 007 (5.8ghz) trenger man radio til å bruke brillene?

  • #2
    Du må jo ha en video sender i flyet om du skal få bildet fra kameraer og til brillen.

    Comment


    • #3
      Hvis du lurer på om 2,4 og 5,8 kan brukes samtidig så ja, det er derfor 5,8 mer eller mindre er blitt standard for videooverføring. Lavere frekvenser er ofte forbudt å bruke for "allmennheten", men 2,4 og 5,8 er åpent for alle. Siden 2,4 allerede er brukt for radioer så endte man opp på 5,8 for video.

      Comment


      • #4
        Er dette eit bra kamera til Eachine vr007.?

        Eachine EF-01 AIO 5.8G 40CH 25MW VTX 800TVL
        passer det?

        Comment


        • #5
          Alt som sender på 5,8 vil fungere, men skal du fly langt og høyt så er ikke det kameraet så egnet fordi det sender på bare 25mw, men det er samtidig maks tillatte senderstyrke uten radioamatørlisens. Skal du bare fly litt rundt, så er det en grei start da det er lett å montere og sender så fort du kobler til strøm.

          Comment


          • #6
            Hvilke kamera vil du anbefale

            Comment


            • #7
              Det er så mye å velge i at du må nesten undersøke selv. Jeg bruker det kamerat du linker til på små droner, og det funker bra til det. Som sagt, skal du bare fly i nærheten av deg selv så duger det bra.

              Comment

              Working...
              X