Announcement

Collapse
No announcement yet.

Understell til Brian Taylor Corsair

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Understell til Brian Taylor Corsair

    Jeg har holdt på en stund med understellet til BT Corsair. De som er tilgjengelige har noe med seg alle sammen, så jeg har tegnet og modellert understellet som er tegnet på tegningen til BT. Nå har jeg printet deler til en prototype. Jeg har en ambisjon om å få til en mekanisme som drar inn demperen når hjulet dras opp i vingen, slik som det var på originalen..Jeg vil at demperen skal bunnes når modellen står på bakken, men strekkes helt ut når den kommer i luften.

    Jeg har forsøkt med sytråd og dradd inn demperen manuelt med hendene. Tror jeg skal få til den biten. En ting som gjenstår er å få til en demping av dempervandringen uten at det ødelegger verken at den strekker ut i lufta eller at den blir tung å dra inn. En plan jeg har er å tette den luften som er inne i benet så den funker som en fjør, men la den lekke bittelitt så den ikke hindrer komprimering når den går sakte inn i vingen. Må nok til med en o-ring.

    Planen er å bruke en aktuator fra Lado, men det skal være mulig å bruke trykkluftaktuator eller servo.

    Når alt er ferdig tenkter jeg å gjøre filene offentlige så hvem som helst kan printe de.

    Stian
    Attached Files

  • #2
    Et ekstra bilde med sytråd
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Har laget nye sideplater, fester på begge sider for evt fjør som kan hjelpe å dra opp og et feste kun på venstre til å feste wire som skal komprimere demper
      Attached Files

      Comment

      Working...
      X