Viser resultatene 1 til 5 av 5

Hybrid View

flypilot sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2004
    Post Thanks / Like
    Thanks
    112
    Kraft
    0

Standard Carf Mustang med Kolm 150cc 3cyl.

Ja da var drømme prosjektet i hus og det hele skjedde veldig fort da etter litt frem og tilbake med Geir Salte om å kjøpe hans Mustang hadde jeg egentlig lagt det på is men så plutselig en dag så tok han kontakt igjen og handelen ble velsignet av DNB vipps. Dagen derpå ble det en liten kjøretur til Geir for å plukke opp herligheten.

Det hører med til historien at Geir hadde tenkt å fullføre dette prosjektet selv men han hadde selv fått tak i en flott p38 fra en kar i Tyskland og kunne da selge sin Mustang til meg. Nå hadde det seg desverre sån at avtalen med tyskeren falt igjennom et par dager etterpå så plutselig stod Geir ser uten noe som helst....I ettertid viser det seg at han også nå har fått tak i enda en Mustang med samme motor så da var kvelden reddet allikevel. Hva er vel bedre enn en Mustang med Kolm....jo to selvfølgelig...

Vel nok om det. Prosjektet jeg har tatt over fra Geir er et fly som har tidligere hatt annen motor og skal nå få Kolm. Geir var uheldig med sin første Mustang og hadde en utelanding som resulterte i et havari og han trengte derfor et nytt fly å flytte over godsakene i. Derav dette donor flyet. Så etter en rask tur til Jæren så fikk jeg med meg en og halv mustang tilbake og en hel del masse deler.

De første ukene har gått med til å teste litt motor da denne ikke hadde blitt testet etter at den hadde kommet tilbake fra service hos Kolm etter uhellet.

Først oppstart kan sees her.. en meget fornøyd kar ... motoren gikk dog litt magert men etter litt justering tikket den rundt som en klokke...endog en ganske høylydt en

https://youtu.be/Kqn2AkGn2lM

Etter at motoren var funnet i orden begynte jeg så smått på kroppen. For å få tyngdepunktet rett må nesten alt av utstyr plasseres bak i halen på flyet og det krever litt jobb med å tenke ut løsninger som funker bra. Heldigvis for meg så hadde Geir en bra løsning på dette så det var nesten bare å kopiere det han har gjort sant litt gjenbruk av det han allerede hadde.

Har også lagt inn karbonfiber rundt brannvegg og i kroppsdelene for å drive opp og forsterke. Er ingen spanter ellers i flyet.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2018 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

2. The Following 5 Users Say Thank You to flypilot For This Useful Post:

Bjoheim (11-10-17),Hoppfly (11-10-17),Salte (12-10-17),spitfire (18-10-17),Viggkri2 (11-10-17)

flypilot sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2004
    Post Thanks / Like
    Thanks
    112
    Kraft
    0

Standard

Fått gjort litt i kveld, fixet skjult siderorsoverføring og satt opp sequencer på halehjulet da jeg gikk fra luft til servo på halehjulet.

Skjult siderorsoverføring

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		20171011_203314 (1).jpg
Visninger:	62
Størrelse:	217,4 KB
ID:		88145

Halehjul mekanisme i bakenden på flyet

Navn:		20171011_164637.jpg
Visninger:	63
Størrelse:	237,9 KB
ID:		88144

Byttet ut luftsylinder med servo, mer pålitelig og en slipper extra luftslanger mellom vinge og kropp, alt av luftsystem blir nå kun i vingen.

Navn:		20171011_205625 (1).jpg
Visninger:	61
Størrelse:	244,4 KB
ID:		88146

- Håvard Glad Andreassen

Ble medlem
    Dec 2005
    Post Thanks / Like
    Thanks
    94
    Kraft
    0

Standard

Dette blir bra Håvard! da satser vi på å få de i lufta til Evje i juni

Geir

Lars N sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2002
    Post Thanks / Like
    Thanks
    38
    Kraft
    0

Standard

Denne må jeg følge
    Lars Norberg

Stort lager med ting som beveger seg i de tre dimensjoner...

flypilot sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2004
    Post Thanks / Like
    Thanks
    112
    Kraft
    0

Standard

Ja fy fader Geir.. gleder meg som en unge... trenger noen tips av deg og etterhvert hvordan man enklest sliper disse flya klare for grunning og lakkering..men det tar vi over en øl på Evje til sommeren ...

Prøver å gjøre litt hver dag..

Eksosen er ganske grei da..

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    - Håvard Glad Andreassen

Lignende tråder

1. Carf Spark med jetcat p60 med kerrostart
    By RSS in forum www.modellsalg.no
    Svar: 0
    Siste melding: 18-04-16, 10:50
  2. Fischer/carf mustang
    By Mustang51 in forum Skala Modeller
    Svar: 41
    Siste melding: 06-11-15, 08:09
  3. CARF Mustang bruktbygge.
    By affa in forum Building scale warbirds
    Svar: 60