Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cub prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cub prosjekt

    Hei. Har tanker om en Cub. Hangar9 Piper Cub 40, eller Phoenix Piper Cub 40. Skal bruke elektro og ser at Phoenix sin er best tilrettelagt for dette. Noen med erfaring?
    mvh
    Knut Olav Kvissel
    kok

  • #2
    Hei. Eg har ein Phoenix cub 40 med elektro. Den flyr veldig fint og ser bra ut i luften, selv om min ble litt tung. Hangar 9 sin variant er nok litt penere med fleir skaladetaljer og bedre understell (etter det eg ser på bilder). Phoenix sin har berre enkelt pianotråd understell.
    mvh Joar Ulgenes

    Diverse som svever oppe i det Blå.

    Comment


    • #3
      Hei. Jeg er i gang med Phoenix. Elektro. Ser at cowlingen tetter godt rundt nesa, og at brannveggen er tett med unntak av hullet for ledninger. Gjorde du noe for å sikre kjøling av motor og regulator? Hull under i cowlingen eller i brannvegg?
      mvh
      Knut Olav Kvissel
      kok

      Comment


      • #4
        Ser at phoenix har kommet med ein ny .40 modell. Så er ikkje sikkert det er likt. Men på min så er det to hull i nedre halvdel av brannvegg som etter mitt syn er gode nok for kjøling. Men på mitt var det ikkje nokon hull for å slippe luft ut av kroppen så eg skjærte ut nokon hull i batteriluka. Den er rett bak brannvegg på undersida på min modell.
        mvh Joar Ulgenes

        Diverse som svever oppe i det Blå.

        Comment


        • #5
          Slik ble den. Venter med luftehull akter til etter skisesongen.
          mvh Knut Olav kvissel.Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	131.0 KB
ID:	617308
          kok

          Comment

          Working...
          X