Announcement

Collapse
No announcement yet.

Facebook vs forum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Facebook vs forum

    Æsj, det irriterer meg at Facebook-grupper har tatt over veldig mye av trafikken på webforum. FB-gruppeformatet er bare så dårligere enn forum.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Originally posted by jotto View Post
    Æsj, det irriterer meg at Facebook-grupper har tatt over veldig mye av trafikken på webforum. FB-gruppeformatet er bare så dårligere enn forum.
    Helt enig.....helt umulig å finne frem gamle tråder osv....

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lars N View Post
      Helt enig.....helt umulig å finne frem gamle tråder osv....
      Ja, og se hvilke poster som er nye siden sist. Alt drukner i en svær suppe.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Ja, helt enig! det er VM i scrolling og dårlig søkbarhet.
        Ikke mulig å flette tekst og bilder, en bolk med bilder og en annen med tekst.
        Plent umulig å lage en vettug byggeblogg/artikkel av ovennevnte årsak.

        Forskjellene er så store at det er egentlig ikke sammenlignbart.

        Comment


        • #5
          Det er ekstremt lite trafikk her da Ingen gidder å poste noe lenger.
          Balsa

          Comment


          • #6
            Originally posted by Wulf View Post
            Det er ekstremt lite trafikk her da Ingen gidder å poste noe lenger.
            Ja, det har vært veldig stille lenge nå, men noen er jo flinke til å ta seg tid til å ta bilder og poste (deg selv inkludert), så all ros til de!!
            Får håpe det tar seg opp nå når vinteren gjør sitt inntog og folk forbereder seg til 2018 sesongen
            Last edited by SmurfAir; 22-11-17, 21:21.

            Comment


            • #7
              Forum er MYE BEDRE enn FB, og for grunner som er ramset opp her tidligere. ( dette gjelder ALLE forum i forhold til fb. )
              Når det er sagt, så er det veldig lite "liv" her på forumet.
              Har selv min første byggetråd her, og må si at det ikke akkurat frister til gjentagelse. (nettopp p.g.a. mangel på respons, selv om jeg har fått mye hjelp her)
              Er selv dårlig å legge ut ros/ris og svar på byggetråder, så jeg har ikke grunn til å klage.
              Vi burde vel alle her på forumet blitt flinkere til dette.

              Comment


              • #8
                Grunnen er veldig enkel; legg ut noe her, og du får omtrent ikke respons (slik har det vært lenge). Legg ut noe på FB, og du får respons/hjelp nærmest umiddelbart. Dette forumet har vel strengt tatt endt opp med å bli et skala forum for de spesielt interesserte, i motsetning til før da så og si alt ble kommentert/diskutert. Når tilsynelatende mange brukere har forsvunnet så er det ikke så mye hjelp å få lenger heller for de som trenger det, mens på FB får man svar nærmest umiddelbart. Og det går faktisk an å søke på FB også, det er en "søk i gruppen" funksjon som gir treff i eldre tråder/kommentarer i gruppen man befinner seg i.

                Comment


                • #9
                  Trafikken har jo gått betraktelig opp på grunn av aktiviteten i denne tråden da
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har ikke noe sans for FB til slike ting som tradisjonelt har vært lagt ut her på forumet. Men på den annen side ser en jo ikke vitsen med og legge ut en bygge/monteringstråd her heller da det tilsynelatene ikke er av interesse for særlig mange. Har lagt ut en del tidligere men mitt siste prosjekt har jeg ikke sett noen hensikt med å skrive noe om her.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bardp View Post
                      Jeg har ikke noe sans for FB til slike ting som tradisjonelt har vært lagt ut her på forumet. Men på den annen side ser en jo ikke vitsen med og legge ut en bygge/monteringstråd her heller da det tilsynelatene ikke er av interesse for særlig mange. Har lagt ut en del tidligere men mitt siste prosjekt har jeg ikke sett noen hensikt med å skrive noe om her.
                      Enig, men selv om folk er dårlig til å kommentere er det alltid interessant å se antall visninger på trådene. Det sier ofte en del[emoji3]

                      Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Wulf View Post
                        Det er ekstremt lite trafikk her da Ingen gidder å poste noe lenger.
                        For en gangs skyld kan vi vel si det var bedre før i tiden Savner gamle Warbirdforumet, friske diskusjoner og mye morro

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jamie View Post
                          For en gangs skyld kan vi vel si det var bedre før i tiden Savner gamle Warbirdforumet, friske diskusjoner og mye morro
                          Ja dæven. Så mye prosjekter og så mye avsporing hehe
                          Balsa

                          Comment


                          • #14
                            Kanskje vi skal diskutere vannscooter? Det bruker å dra opp engasjementet.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jotto View Post
                              Kanskje vi skal diskutere vannscooter? Det bruker å dra opp engasjementet.
                              Hehe. ja kanskje det. Får man vannscooter med turbin?
                              Lars Norberg

                              Comment

                              Working...
                              X