Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem kan bygge om canister til droptank utseende?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvem kan bygge om canister til droptank utseende?

    Jeg har en liten utfordring med min Tucano Volcano. Jeg vil ha dempet go'lyd og da er 3W canister ett opplagt valg. Flyet har ingen plass til canister i kroppen og da vurderer jeg å henge den under buken, på plassen til droptanken. Jeg må endre canisteren så den likner en dropank. Hvem kan utføre slikt arbeid? Ser for meg en påsveiset del av en alu spinner i front og noe lurt til kon bak. Forslag?
    Attached Files
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

  • #2
    Artig ide dette altså og ikke umulig heller. Har ikke gjort dette selv, men antar at du ser for deg å benytte 3W canisteren og sveise/montere på deler for å etterligne droptanken?

    Jeg ville kanskje tegnet med disse delene i 3D og fått et firma til å 3Dprinte de i aluminium for eksempel?
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Hvilket firma 3D printer i aluminium ?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lars N View Post
        Artig ide dette altså og ikke umulig heller. Har ikke gjort dette selv, men antar at du ser for deg å benytte 3W canisteren og sveise/montere på deler for å etterligne droptanken?

        Jeg ville kanskje tegnet med disse delene i 3D og fått et firma til å 3Dprinte de i aluminium for eksempel?
        så smart! DET har jeg ikke tenkt på. Selvgølgelig... i 2017 printer vi jo aluminium også.googlet og fant flere tilbydere. Takker så mye for tipset!
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Originally posted by nybegunda View Post
          så smart! DET har jeg ikke tenkt på. Selvgølgelig... i 2017 printer vi jo aluminium også.googlet og fant flere tilbydere. Takker så mye for tipset!
          Kan anbefale deg å få printet i plast på forhånd og teste nøye med dette, enten du har en printer selv eller kjenner en som har en. Så vet du at delene du får i metall passer 100%
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Hva ble løsningen din?
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lars N View Post
              Hva ble løsningen din?
              Beklager treg respons herfra, tråder uten slutt er ikke noe morro. Det kom ett par andre prosjekter som måtte prioriteres, men idéen din var så god, at jeg kommer til å gå for den. Jeg tar opp tråden igjen og poster når det er gjort😉
              Tor Helseth
              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

              Comment


              • #8
                Har nå bestilt P51 spinner til ftont og ultimate spinner til bakparten på canisteren. Tru turn hadde korrekt størrelser. Fikk de uten bakplate og uten utskåret hakk for propell.
                Tor Helseth
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment

                Working...
                X