Announcement

Collapse
No announcement yet.

To mottakere i samme fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • To mottakere i samme fly

    Holder på å sette sammen en TF P47 razorback og lurer på om det er mulig å sette opp vingeservoene på en mottaker og motor og sideror/høyderor på en annen mottaker inne i flyet. På Graupner MC26 er det mulig å sette opp to mottakere på en modell. Dette for å slippe å rote med å koble vingeservoene til mottakeren inne i flyet hver gang jeg skal gjøre flyet klart. Er dette en måte som er sett på som vanlig, enkel og sikker måte eller er det å overkomplisere ting?

    (Har ikke fått tester dette da senderen er på reparasjon)



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    Jeg vet det går an med Spektrum, å binde to mottakere samtidig, men man får ikke flere kanaler.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kyrre View Post
      Jeg vet det går an med Spektrum, å binde to mottakere samtidig, men man får ikke flere kanaler.
      Nei, det har jeg også skjønt er tilfellet på mc-26 også. Men det er greit..

      Skal bli spennende å se om det fungerer.

      Det er ikke noen som har prøvd dette før?



      Sent from my iPhone using Tapatalk
      --------------------------------------------------------
      Joar Larsen
      Forus RC Club

      Comment


      • #4
        Dette burde fungere helt greit. I sommer har jeg brukt to GR16 for å få nok servoutganger på min F3A-modell, med 2 høyderor, 4 balanseror, sideror og fartsregulator er det fult i en 8-kanaler. Jeg bruker en MC32, uten at det skulle ha noe med saken å gjøre, systemet støtter slike løsninger.
        www.ofremmi.info

        Comment


        • #5
          ville heller satt skjøtekabel i mottaker, ut til ving... Så har du kopling på utsiden av kroppen.
          Enten MPX-plugg montert i kropp med løs motsats i ving, eller rein Futaba-plugg osv.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Hva med slike: Tragflächensteckverbinder 8polig, Stecker & Buchse, 2 Paar | Flächen- und Rumpfverbinder
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Ja, har sett dem, men dette er ett forsøk å slippe å koble sammen ledninger osv..


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              --------------------------------------------------------
              Joar Larsen
              Forus RC Club

              Comment

              Working...
              X