Announcement

Collapse
No announcement yet.

Canopy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Canopy

    Har en Kyosho P51 (1.40m VS) som jeg tenkte jeg skulle sette sammen for gøy, men den canopyen som jeg hadde sprakk når jeg skulle montere den.. Er det noen som har en god ide hvordan jeg kan få lagd en canopy på en enkel måte?

    (Fikk i utgangspunktet tak i canopyen fra USA, så det er ikke mulig å få tak i den fra en forhandler..Utgått for lengs)

    Ikke opptatt av utseende egentlig, da jeg bare vil ha flyet i lufta..
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    Bruk den sprukne som mal for å lage en plugg, så kan du prøve å vakum-forme en ny.
    Vacuum form a clear canopy! - RCU Forums

    Dersom det er D-versjonen så buer jo den canopyens største del (bakre) to veier og er nok utfordrende å lage på annet vis.

    Comment


    • #3
      Hmm, skal ta å plukke den ut av søpla og se om jeg klatrer å få satt den sammen til ett emne som kan brukes! Takker.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      --------------------------------------------------------
      Joar Larsen
      Forus RC Club

      Comment


      • #4
        Originally posted by joar.larsen.94 View Post
        Hmm, skal ta å plukke den ut av søpla og se om jeg klatrer å få satt den sammen til ett emne som kan brukes! Takker.


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Mye jobb å lage, bestilte canopy til et av mine fly sist fra USA, gikk 1-2 uker i postgang men var billig frakt i hvert fall.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Skulle det ikke gå, så er en nødløsning å pusse til en isopor eller balsakloss.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars N View Post
            Mye jobb å lage, bestilte canopy til et av mine fly sist fra USA, gikk 1-2 uker i postgang men var billig frakt i hvert fall.
            Ikke uenig i det.. men denne modellen er så gammel at det er vanskelig å få tak i den..


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            --------------------------------------------------------
            Joar Larsen
            Forus RC Club

            Comment


            • #7
              Trenger strengt tatt ikke å bruke vakuum heller, om du klarer å varme plasten nok å er rask å tre den over pluggen.
              Dersom pluggen står på "stolpe" så det er fritt rundt den, men jeg ville ha laget en treramme og spent opp plasten i før oppvarming.
              Blir mye enklere å få jevnt press ned over pluggen samt at plasten får en jevnere strekk rundt.

              Noe liknende dette, men bruk en treramme

              Om du lager en kasse for å bruke vakuum, så kan jo den brukes til mye annen vakuumforming senere, så det blir jo et verktøy for gjenbruk

              Comment


              • #8
                Bestilte en canopy til min Shoestring for et år siden fra denne butikken. ikke 100% match men ble veldig bra. Usikker på om denne passer men de har en del andre også:

                P-51D Mustang Canopy
                Lars Norberg

                Comment

                Working...
                X