Announcement

Collapse
No announcement yet.

H-King SkySword 1200mm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • H-King SkySword 1200mm

    H-King SkySword 1200mm Orange 90mm EDF Jet (PNF)

    Er det noen har som har erfaring med denne? fikk en i posten nå og den ser veldig bra ut. bestilte med servoer og alt innstalert så manglet bare mottaker og batteri og det hadde jeg liggende 6 skruer var alt som skulle til av montering. 2 skruer på stab og 2 på hver vinge. så er egentlig klar til maiden men var så lav tåke i dag så det ble ikke noe.

    Click image for larger version

Name:	27048459_10156244223007625_1838602632_o.jpg
Views:	1
Size:	142.7 KB
ID:	638515
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Den ser unektektelig bra ut! Har tittet litt på den selv så det blir spennende å se hvordan den flyr! Ifølge Christian M så flyr hvertfall forbildet som en drøm!
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      Ja har sett forbildet i lufta og den fløy kjempbra den. Og tøff i lufta
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Bygd for fart den der! Ikke ulik en Star Wars fighter!
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #5
          Den er i hverfall veldig solid bygd. Er en veldig hard type foam som er brukt. Og fin finish med den lakkeringa som er gjort. Men kvaliteten på lakken ikke så bra. Ser det flasser litt langs kantene. Er rask å montere da det sitter plugger og kontakter i vinge og kropp. Så bare å dytte vingene på og sette i to skruer så sitter de. Understellet ser solid og fint ut men hadde litt problemer med det i kulda i dag. Da det ikke ville gå inn. Det stoppet halvveis. Er ikke mye motstand som skal til får det stopper, er vel sikkerhet så det ikke skal brenne opp. Regner med det er noe fett til smøring som ble så seigt i kulda i dag for det fungerer utmerket innendørs. Servoene som sitter i flyet er cys s8220. En digital metallgir servo som skal dra 2kg på 4.8v og 2.5kg på 6v. De virker tighte og fungerer. Men vet ikke noe mer om dem. Er noen blåe og noen røde servoer. Tror det kanskje er att de leveres med forskjellig rotasjonsretning. Slik at man slipper å bruke 2 kanaler til høyderor og flaps . Skal ta noen flere bilder og legge ut etterhvert. Har ikke sjekket om det står noe på vifte/motor og esc. Men er en luke man kan skru opp for å lett få tilgang til vifta.

          Etter hva jeg har skjønt på nettet så er flyet egentlug av merket hsd som også leverer en del andre fine edf fly. Og skal være bra kvalitet.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Gratulerer!
            Den ser unektelig cool ut!

            Er 99% sikker på at AF-model sin Diamond er identisk og kommer fra samme produksjonslinje, alle oppgitte data er også like.
            Se om du kan finne noe nyttig i en av disse, den nederste er tysk men det går vel

            AF Model Diamond 90mm EDF - RC Groups

            AF-Model Sport Jet 90mm EDF

            Banggood har solgt den også, og det ser ut til at den er å tur inn igjen.
            Page Not Found - Banggood.com

            Comment


            • #7
              takker for linker. det er samme flyet ja. helt likt. det som forundrer meg litt er att jeg har dette batteriet. og med det helt fremme i batterirommet så er den enda tendensen til haletung. hadde nok passet bedre for ett 8s oppsett en 6s.
              404 - File or directory not found.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Hehe....denne har nok en fantastisk potensiale. Gleder meg til å høre omtalen om den
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Tror jeg hadde vurdert å avkorte den luka på neseleggen noe, i hvert fall om du har tenkt å fly den på gress/sand som dere har på stripa. Ikke store ujevnheten som skal til før den antagelig røsker tak i noe.

                  Er hengslene til flapsen bare limt utenpå i en liten fordypning i foamen, eller er de sikret med noe i tillegg?
                  På bildene (på BG) ser det ut til at de ligger på utsiden uten at jeg ser noe skruer eller tilsvarende, mulig det er gjort annerledes på den fra HK, men det er umulig å se på produktsiden men jeg syns jeg ser noe konturer av henglsene der også.
                  Last edited by SmurfAir; 23-01-18, 01:32.

                  Comment


                  • #10
                    Click image for larger version

Name:	7BC673B4-D5C7-40DF-8D11-F19673E1E792.jpg
Views:	1
Size:	186.4 KB
ID:	617291Kan bekrefte at originalen flyr helt fantastisk! Det samme gjør
                    Mini Diamond fra AD Jets også. Så vil tro at Denne også flyr
                    fint. Jeg har fløyet min i over tre år, og det er fortsatt favorittflyet
                    mitt. Og fargen (Ford Electric Orange Pearl) gløder fint i sola
                    Christian
                    Last edited by Bob Toilet; 10-02-18, 16:28.

                    Comment


                    • #11
                      Ja har jo sett hvordan din flyr Christian, det er en av grunnene til att jeg kjøpte denne. blir maiden bare vær og føre tillater det.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bob Toilet View Post
                        [ATTACH=CONFIG]88546[/ATTACH]Kan bekrefte at originalen flyr helt fantastisk! Det samme gjør
                        Mini Diamond fra AD Jets også. Så vil tro at Denne også flyr
                        fint. Jeg har fløyet min i over tre år, og det er fortsatt favorittflyet
                        mitt. Og fargen (Ford Electric Orange Pearl) gløder fint i sola
                        Christian
                        Drømmer litt om en mini Diamond så får se etterhvert [emoji16][emoji106]
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere har kjøpt
                          Diamond her til lands, den flyr jo så bra, samt
                          ser så tøff ut og.

                          Comment


                          • #14
                            Da har den flydd. og det gikk bra Den fløy veldig fint men veldig følsom på ballanserorene. Brukte anbefalte utslag med 30%expo men må ha litt mer expo. høyderoret var ok. Var nesten i trim, 2knepp på ballanserorene så fløy den rett.

                            Sliter med att servoen på nesehjulet forandrer senterpunkt så må bytte den servoen ellers så virker alt ok.

                            Greit med power, var litt lei å få opp men da den først kom opp i lufta var det bare å fly rundt på halv trottle. Prøvde en lowpass på full trottle og var brukbart med fart i den. Har bare noen bilder av turen. men var noen som filmet noe også så skal se om jeg får tak filmen

                            Click image for larger version

Name:	29386754_10210947633271143_2854387105453309952_n.jpg
Views:	1
Size:	10.1 KB
ID:	617376Click image for larger version

Name:	29366484_10210947634591176_7954617214189961216_n.jpg
Views:	1
Size:	11.7 KB
ID:	617377Click image for larger version

Name:	29356617_10210947643591401_3753647038399512576_n.jpg
Views:	1
Size:	7.0 KB
ID:	617378Click image for larger version

Name:	29315207_10210947630591076_564251959872192512_n.jpg
Views:	1
Size:	78.7 KB
ID:	617379
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Gratulerer!
                              Er det stripe på Glomma? eller er det på Osen kanskje?
                              Ser ut til å være overraskende lite snø på isen, liten brøytekant om ikke bildet lyver litt

                              Comment

                              Working...
                              X