Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting vi printer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ting vi printer

    Tenkte å lage en liten tråd der vi kan dele bilder og eventuelt filer fra ting vi printer til denne hobbyen, jeg bruker blant annet printeren min til mye deleproduksjon og mindre tilbehør på flyene mine. Så oppfordrer andre til å dele bilder av sine ting, så kan man kanskje må mulighet til å dele 3D filene om man ønsker det på etterspørsel.


    Først ut canister deksel på en 3DHS Edge 540 som er printet i rød PLA. Litt spent på hvordan det går med PLA og varmen her men er bare en måte å finne ut dette på

    Click image for larger version

Name:	2018-01-24 13.55.21.jpg
Views:	1
Size:	166.5 KB
ID:	638519
    Lars Norberg

  • #2
    Har akkurat blitt ferdig med en snøfreser. Den flyr ikke men morsom i bruk allikevel
    Attached Files
    Mvh
    Morten Aase

    Comment


    • #3
      Originally posted by Karmann View Post
      Har akkurat blitt ferdig med en snøfreser. Den flyr ikke men morsom i bruk allikevel
      Dæven den der så kul ut, må fikk jeg lyst til å bygge med Blizzard jeg også
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Kjør på!
        Alt du trenger til fresen kommer fra Spykerworkshop.com

        Originally posted by Lars N View Post
        Dæven den der så kul ut, må fikk jeg lyst til å bygge med Blizzard jeg også
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          Er godt på vei med Pawnee (Dusty Crophopper) fra 3dlabprint.com

          Click image for larger version

Name:	20180116_080436.jpg
Views:	1
Size:	141.4 KB
ID:	617251

          Comment


          • #6
            Originally posted by OAK View Post
            Er godt på vei med Pawnee (Dusty Crophopper) fra 3dlabprint.com

            [ATTACH=CONFIG]88484[/ATTACH]
            Den der må du jo lage egen tråd på og video fra testflighten

            Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lars N View Post
              Tenkte å lage en liten tråd der vi kan dele bilder og eventuelt filer fra ting vi printer til denne hobbyen, jeg bruker blant annet printeren min til mye deleproduksjon og mindre tilbehør på flyene mine. Så oppfordrer andre til å dele bilder av sine ting, så kan man kanskje må mulighet til å dele 3D filene om man ønsker det på etterspørsel.


              Først ut canister deksel på en 3DHS Edge 540 som er printet i rød PLA. Litt spent på hvordan det går med PLA og varmen her men er bare en måte å finne ut dette på
              God idé og starte en tråd på dette Lars! Har printet mye det halvåret jeg har hatt 3Dprinter. men foreløpig har jeg ikke printet så mye til fly og droner. Mest "låser" til servo-kontakter, piloter samt en og annen holder.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Karmann View Post
                Har akkurat blitt ferdig med en snøfreser. Den flyr ikke men morsom i bruk allikevel
                Herlig! et lite FPV kamera og videosender, så kan du frese oppkjørselen fra sofaen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by SmurfAir View Post
                  Herlig! et lite FPV kamera og videosender, så kan du frese oppkjørselen fra sofaen
                  Takk
                  FPV utstyr har jeg og tanken er tenkt
                  Mvh
                  Morten Aase

                  Comment


                  • #10
                    Litt småsaker som jeg har brukt printeren til:

                    Click image for larger version  Name:	2018-01-26 08.41.39.jpg Views:	1 Size:	314.5 KB ID:	617252
                    Kabelgjennomføringer med avrundede kanter

                    Click image for larger version  Name:	2018-01-26 08.42.26.jpg Views:	1 Size:	330.1 KB ID:	617255
                    Kabelgjennomføringer med avrundede kanter

                    Click image for larger version  Name:	2018-01-26 08.41.47.jpg Views:	1 Size:	283.3 KB ID:	617253
                    Displayholder for Powerbox Mercury

                    Click image for larger version  Name:	2018-01-26 08.41.58.jpg Views:	1 Size:	282.4 KB ID:	617254
                    Antennefester for JR mottaker

                    Her kan du laste ned 3D filen:
                    JR DMSS Antenna mount by Larno
                    Last edited by Lars N; 22-03-19, 08:51.
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      Kabelgjennomføringen var jo nice! går jo an å runde den bitelitt innvendig også (øverst i hullet i flensen) så man får en 100% "gnageproof" gjennomføring.
                      Smart med antennefester også, men der bruker jeg alltid bare sugerør av litt grov dimensjon (smoothie/mac´ern type) klipper av i passe lengde og limer fast i modellen med smeltelim. Sugerørbiten veier "ingenting"

                      Da kan man også ta ut og inn mottaker uten å løsne strips eller noe som helst siden antennene bare ligger inne i røret og går ikke noe sted uten å festes til røret.

                      Comment


                      • #12
                        Clip-on magnet til radiobøylen for å skru av og på fly med magnetbryter (DLG osv). Var lei av å glemme magneten hjemme.

                        Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Tegnet og printet noen pushrod deksler i kveld, kan selvsagt også brukes med pull-pull wire exit.
                          La den ut på thingiverse også Pushrod Cover (easy scalable) by Smurf67
                          Kan lett skaleres i for eksempel Cura (skru av uniform scaling) og krymp/strekk etter egne behov.

                          Click image for larger version

Name:	Pushrod Cover.JPG
Views:	1
Size:	11.7 KB
ID:	617309
                          Click image for larger version

Name:	pushrod foto.JPG
Views:	1
Size:	30.7 KB
ID:	617310

                          Comment


                          • #14
                            Plate med innfestning for utstyrsplate under luftbremsen i min Carf Eurosport Noen print måtte til før alle alt ble riktig. Gjorde også kun testprint av deler av en del for å tilpasse kurver osv.

                            Click image for larger version

Name:	luftbrems.jpg
Views:	2
Size:	86.7 KB
ID:	617340
                            Click image for larger version

Name:	2018-01-22 08.50.41.jpg
Views:	1
Size:	330.5 KB
ID:	617337
                            Click image for larger version

Name:	2018-02-04 21.11.28.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	617338
                            Click image for larger version

Name:	2018-02-22 12.01.19.jpg
Views:	2
Size:	255.9 KB
ID:	617339
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Fresen har fått ny fremdrift. Akkurat ferdig med erstatning for Blizzarden som syns det ble litt tungt å dytte fresen.
                              Alt bortsett fra elektronikk og skruer er printet i PETG. Tok sin tid, feks beltene består av 300 printede deler, men den funker veldig bra og er mye sterkere og tyngre enn Blizzarden. All cred til opphavsmannen, Spyker Workshop, for ide og STL filer.
                              Attached Files
                              Mvh
                              Morten Aase

                              Comment

                              Working...
                              X