Announcement

Collapse
No announcement yet.

Epoxy..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Epoxy..

    Sitter å skal bestille mer Epoxy og synes eget forbruk er for tiden høyt og prisene på diverse delepushere enda høyere.. er det noen som har noen billigere alternativer en som funker som alternativ til Zap, GP osv som div hobbybutikker selger?
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    Originally posted by joar.larsen.94 View Post
    Sitter å skal bestille mer Epoxy og synes eget forbruk er for tiden høyt og prisene på diverse delepushere enda høyere.. er det noen som har noen billigere alternativer en som funker som alternativ til Zap, GP osv som div hobbybutikker selger?
    Hobbyking selger proft merke under eget navn til en passe pris. Ulempen er frakt

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      vet ikke helt hvordan det er prismessig i forhold til andre. men jeg bruker bare dette epoxy limet som de har her. synes det er bedre en z-poxy sitt. sterkere og hefter bedre. også er det tykkere så det renner ikke så lett.
      404 - File or directory not found.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Går det greit å kjøpe lim fra Hobbyking nå? Sist jeg prøvde, i fjor en gang tror jeg, fikk jeg melding ved utsjekk om at de ikke sendte lim til "your country".

        Originally posted by Lars N View Post
        Hobbyking selger proft merke under eget navn til en passe pris. Ulempen er frakt

        Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          Originally posted by Karmann View Post
          Går det greit å kjøpe lim fra Hobbyking nå? Sist jeg prøvde, i fjor en gang tror jeg, fikk jeg melding ved utsjekk om at de ikke sendte lim til "your country".
          Er en liten stund siden jeg bestilte lim der nå, men da var det også noen få fraktalternativer jeg kunne velge om jeg la lim i handlekurven og om vekten ble for høy ble det ikke noe fraktalternativ.
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Apropo HobbyKing; euro varehuset har for ikke så lenge siden innført MYE bedre fraktalternativer. Jeg har bestilt både lim og batterier derfra til mindre enn 10$ i frakt.

            Comment


            • #7
              Høres bra ut. Frakta har jo vært rimelig håpløs fra Euro-huset før.

              Originally posted by Kyrre View Post
              Apropo HobbyKing; euro varehuset har for ikke så lenge siden innført MYE bedre fraktalternativer. Jeg har bestilt både lim og batterier derfra til mindre enn 10$ i frakt.
              Mvh
              Morten Aase

              Comment


              • #8
                Det er sikkert forskjell fra person til person hva høyt forbruk er, også hvilket bruksområde det er snakk om. Jeg bruker Biltema sin lamineringsepoxy til mye, blander man inn litt korte fibre, microballonger og thixotropieringsmiddel kan man justere viskositeten til den man måtte ønske. 404 - biltema.se
                www.ofremmi.info

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ofremmi View Post
                  Det er sikkert forskjell fra person til person hva høyt forbruk er, også hvilket bruksområde det er snakk om. Jeg bruker Biltema sin lamineringsepoxy til mye, blander man inn litt korte fibre, microballonger og thixotropieringsmiddel kan man justere viskositeten til den man måtte ønske. 404 - biltema.se

                  Slenger meg på den, lamineringsepoxyen til Biltema er absolutt gangbar, bruker den til laminering som den er laget for, men den er også fin å bruke til "impregnering" av Firewall etc. uten å måtte tilsette mengder av sprit for å få den tynn nok som med vanlig epoxy.
                  Under lamineringsarbeidet har man brukbart med tid på seg uten at den blir for tykk også.

                  Ellers så er jeg fan av denne epoxyen til Biltema, men sluttresultatet blir offwhite, så om det skal brukes på et synlig sted så må den evt. overlakkeres..

                  Comment


                  • #10
                    Bruker Biltema lamineringsepoxy på glassfiberduken. Helt grei å jobbe med når jeg har i litt rødsprit
                    Balsa

                    Comment


                    • #11
                      Hmm, får ta meg en tur til Biltema..


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      --------------------------------------------------------
                      Joar Larsen
                      Forus RC Club

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by SmurfAir View Post
                        Ellers så er jeg fan av denne epoxyen til Biltema, men sluttresultatet blir offwhite, så om det skal brukes på et synlig sted så må den evt. overlakkeres..
                        Den har jeg brukt en del på steder hvor jeg vil ha ekstra styrke. som festing av firewall og braketter til understell og lignende. Veldig sterk den.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        Working...
                        X