Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modifikasjon av digital skyvelære.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modifikasjon av digital skyvelære.

    Ikke akkurat om fly dette, men jeg regner med at de fleste modellflyentusiaster bruker skyvelære regelmessig. Så jeg vil bare informere om en modifikasjon jeg gjorde på min digitale, kjøpt på Clas Ohlson. På nettet er det vist mange måter å gjøre dette på, men denne fant jeg ut var ok, og fungerer greit.


    Jeg ble så lei av at batteriet ble tømt enten jeg brukte skyvelæren eller ei. Så kom jeg over en artikkel på nettet som forklarte at denne typen (rimelig versjon) egentlig trekker strøm selv om displayet er av.


    Demontering av Skyvelæren er enkel med bare noen få skruer.


    Det er en dataport på skyvelæren, og den hadde jeg ikke bruk for. Jeg kuttet forbindelsene fra prosessoren til den, og loddet på en kontaktblokk (kuttet av en stripe på 40 kontakter) av samme type/modulavstand som servokontakter.


    Loddet av plusskontakten til batteriet, snudde litt på den og limte den fast igjen med epoxy. Så la jeg forbindelsen via den nye kontaktblokken. Nå kan skyvelæren slås helt av og på med en liten jumper som jeg hadde liggende i huset, samme type som brukes til å velge spenning på ESC'er.

    Den tredje pinnen på kontaktblokken er bare parkering for jumperen.

    Mvh Helge.
    Attached Files

  • #2
    Helge,

    Fiks ide! Tok likegodt å gjorde samme på mitt hobbyking skyvelær. Kretskortet var noe annerledes og hadde ikke loddepunktene for dataport som ditt, så jeg endte opp med å lime fast en 3 pins port. Ser ut til å funke utmerket! Takk for godt tips!

    Comment

    Working...
    X