Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lagring av Lipo i tette ammokasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lagring av Lipo i tette ammokasser

    Har sikkert vært noe på det her før men lurer på en ting angående lagring av Lipoene i ammokasser. Bør jeg lage lufting i dem i form av ett hull eller fjerne en del av pakninga? Eller skal jeg la de ligge i en helt tett kasse? Boksene blir til vanlig lagra i en litt oppvarmet garasje i ett stålskap.
    Kenneth Kåsereff

    I hangaren:

    Masse seilfly
    Masse Pattern/F3A
    Masse depron
    Haugevis med prosjekter

    Og alt flyges med JR selvsagt

  • #2
    Nei om et batteri tar løs inni kassa lager det garantert selv det hullet som skal til for at trukket skal komme ut. Dette vil nokk skje med et skikkelig brak så da vil det samtidig virke som en varslingsmekanisme om at noe er på gang.

    Comment


    • #3
      Tror jeg ville gjort som du selv foreslår, laget en liten mulighet for å få ut det største trykket.
      LiPo brenner selv om det er lufttett, da det er en kjemisk brann som produserer sitt eget oksygen.

      Tipper sjansene for at kanskje batterier i en eller flere av de andre kassene er større om du holder åpen ild i sjakk i en ammoboks enn at boksen eksploderer pga. overtrykket.
      Har sett noen kontrollert igangsatte lipobranner, og de er ikke nødvendigvis like fyrrige alle sammen.

      Comment


      • #4
        Bor et par 8-10 mm hull i kassa og oppbevar LiPoene i LiPobagger inni,
        da tar de en brann fint uten at kassa vrenger seg.
        Det er bare å sjekke på YouTube for å se hvordan en LiPopakke
        fint vrenger en ammoboks.

        Vi følger det prisippet på jobb, vi opererer med opptil 22 000 mAh pakker til de
        største maskinene våre. Midt i april skal vi ha en dag på brannvernsentret
        i Hobøl hvor vi skal teste oppbevaring, handtering og evt slukking av LiPo,
        jeg kommer med mer info når vi har gjort det.
        Vi har denne slukkeren i bilene våre og i laderommet.
        Sökresultat för: 'slackspray for lithiumbrander housegard' från If Säkerhetsbutik®.

        Click image for larger version

Name:	600121.jpg
Views:	1
Size:	65.3 KB
ID:	617371
        Last edited by telecaster; 13-03-18, 11:54.



        Comment


        • #5
          Bra info! jeg visste ikke at det fantes en slukker som var laget for formålet, i hvert fall ikke for privatbruk.

          Vet du noe om hvor giftig røyken fra LiPo er? Det er rimelig ekkel søt lukt, som jeg tenker kanskje er farligere enn den lukter.
          Har vært på slukkekurs på Hobøl, men ikke noe lithium-brann. Fint at du kommer tilbake med mer nyttig info om det når dere har vært der!

          Comment

          Working...
          X