Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det nye betalingssystemet enda en gang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det nye betalingssystemet enda en gang

    Det er et beklagelig faktum at gjennomsnittsalderen i de fleste modellflyklubbende er stigende. Gråhårsfaktoren (hvis man nå har hår) er veldig merkbar. Så er det kanskje ikke å undres over at vi ikke finner de mest data-kyndige, herunder brukere av såvel PC som smart-telefones mangfoldige Apper i denne gruppen?
    Vår klubb er forholdsvis liten, men vi har de siste årene klart å holde medlemstallet sånn noenlunde stabilt på rundt et 20-talls trofast betalende sjeler.
    Men så - kom den nye medlemsbetalingsordningen!!
    Plutselig er kun et fåtall av våre trofaste registrert som betalende medlemmer i år!
    Noen fler som opplever det samme???

  • #2
    For min del gikk det skeis da jeg logget meg inn på min idrett. Fikk ikke opp noen klubb jeg var tilknyttet så jeg søkte og fant den. Vips ble jeg medlem enda en gang og fikk to fakturaer, en på 2005,- og en på 1605. Det stod at jeg er seniormedlem på den ene og ikke på den andre. Prøvd å ringe flere ganger til NLF men ikke mulig å komme gjennom.
    De andre i klubben har betalt 1605,- så jeg gikk inn og gjorde det samme.

    Hva er så jævlig vanskelig med å sende ut en faktura ?
    Balsa

    Comment


    • #3
      Er jo for så vidt et fint system, men selv har jeg jo ikke betalt før i går for det kommer jo ingen purringer eller varsler så ble helt uteglemt. Er jo fort gjør at mange hvilemedlemmer ikke fortsetter når man ikke får god gammeldags kort og faktura i posten.
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Det er alltid utfordrende når man går over til nye systemer, særlig når det hele blir 100% digitalt. I Vingtor har vi tilbyd medlemmer som ikke får til det nye systemet å få hjelp fra noen av de tillitsvalgte. Håper og tror at dette blir bra når systemet har gått seg til. Ofte så så ser man ikke utfordringene ved slike overganger før man setter det i gang og får drøssevis av tilbakemeldinger.
        Når man først har etablert en bruker og logget seg inn så kan man enten betale med kort elektronisk (som man gjør ved alle nettkjøp) eller skrive ut en faktura og så betale den i nettbanken på tradisjonell måte.

        I følge NLF så er innbetalingen av kontingenter høyere på nåværende tidspunkt enn det har vært tidligere med det gamle systemet så helt galt har det jo ikke gått.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Originally posted by Superstar40 View Post
          Det er alltid utfordrende når man går over til nye systemer, særlig når det hele blir 100% digitalt. I Vingtor har vi tilbyd medlemmer som ikke får til det nye systemet å få hjelp fra noen av de tillitsvalgte. Håper og tror at dette blir bra når systemet har gått seg til. Ofte så så ser man ikke utfordringene ved slike overganger før man setter det i gang og får drøssevis av tilbakemeldinger.
          Når man først har etablert en bruker og logget seg inn så kan man enten betale med kort elektronisk (som man gjør ved alle nettkjøp) eller skrive ut en faktura og så betale den i nettbanken på tradisjonell måte.

          I følge NLF så er innbetalingen av kontingenter høyere på nåværende tidspunkt enn det har vært tidligere med det gamle systemet så helt galt har det jo ikke gått.
          Ikke godt å si hvor de opplysningene kommer fra, det stemmer i allefall ikke for oss lokalt. Vi har også prøvd å hjelpe medlemmer med å logge seg inn/betale, men opplever stadig at systemet ikke funker - vedkommende er ikke registrert som medlem- ingen faktura etc. Kort sagt, masse krøll og misfornøyde medlemmer!

          Comment


          • #6
            Nå har vel ikke NIF sin "Min Idrett" høstet særlig mye gode kritikker de siste årene. Forstår godt at mangle sliter med å få betalt. Og det gjelder ikke bare for NLF medlemmer, også andre organisasjoner som benytter samme løsningen sliter med å få medlemmene til å bruke systemet for betaling (min kone sitter i styret til en av sportsklubbene her i området og det har vært veldig mye styr med Min Idrett). Men det er vel ikke så mye en får gjort med det uansett, det er kommet for å bli.

            Comment


            • #7
              Savner den tia hobbyen var hobby, ikke ett byråkratisk monster
              Balsa

              Comment

              Working...
              X