Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieldbox løsninger for jet og bensin modeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fieldbox løsninger for jet og bensin modeller

    Må sette sammen en egen fieldbox for jet og bensin da nitro fieldboxen min ikke blir så mye brukt lenger. Så litt tips in ideer fra dere andre hadde vært supert. Hva burde man tenke på osv, del gjerne bilde av ditt utstyr
    Lars Norberg

  • #2
    Har ikke sett så veldig ofte fieldbox`er for jet og bensin som fungerer bra, de fleste jetmodeller bruker så mye fuel at en 20 liters kanne med fuelpumpe er det som brukes aller mest. får også skikkelige fuelpumper med luftkompressor inkludert fra IQ Hammer men disse koster såpass mye at det er enklere og mye billigere å kjøpe de fra Biltema/Claes Ohlson.

    En enkel Plast/verktøykasse med plass til fuelpumpe, overflow tank + en del verktøy og kanskje en bensindunk + litt tilbehør kan vel fungere bra, i tillegg trenger du en fueldunk på ca 20-25 liter med en skikkelig pumpe. Orbit pumpen fungerer strålende.


    Ellers har Anders H laget en denne turbin fuelkannen http://www.jetsofbergen.no/node/838

    Click image for larger version

Name:	evojet_fuel_station.jpg
Views:	1
Size:	20.6 KB
ID:	617380Click image for larger version

Name:	28166927_10157636116454815_8192304510710779045_n.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	617381
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      Når man skal ha med mye, så er ikke denne så dum om man har et stykke fra bilen bort til depot.
      Har håndtak for to hender, kassen kan løftes ut om man vil og hjulene tas av ved transport i bil.
      Bilventiler på hjulene, og skal tåle opp til 80 kg.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Morten View Post
        Har ikke sett så veldig ofte fieldbox`er for jet og bensin som fungerer bra, de fleste jetmodeller bruker så mye fuel at en 20 liters kanne med fuelpumpe er det som brukes aller mest. får også skikkelige fuelpumper med luftkompressor inkludert fra IQ Hammer men disse koster såpass mye at det er enklere og mye billigere å kjøpe de fra Biltema/Claes Ohlson.

        En enkel Plast/verktøykasse med plass til fuelpumpe, overflow tank + en del verktøy og kanskje en bensindunk + litt tilbehør kan vel fungere bra, i tillegg trenger du en fueldunk på ca 20-25 liter med en skikkelig pumpe. Orbit pumpen fungerer strålende.


        Ellers har Anders H laget en denne turbin fuelkannen http://www.jetsofbergen.no/node/838
        Ja tanken er å lage til en vertkøykasse med strøm, utstyr osv utenom selve fuelen. Der har jeg designet en egen fuelstasjon som jeg 3D printer på 20 liter til jet og røyk og 10 liter til bensin.

        Tanken er å lage en kasse med 12volt, plass til overflowtanken, kompressor og verktøy.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Ingen som har noen bilder av sine verktøykasser for stripa?
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars N View Post
            Ingen som har noen bilder av sine verktøykasser for stripa?
            Flyr alltid med tilhenger og bruker en slik Stanley på hjul. Både store og små rom og har basicly alt med meg [emoji16][emoji106]
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by affa View Post
              Flyr alltid med tilhenger og bruker en slik Stanley på hjul. Både store og små rom og har basicly alt med meg [emoji16][emoji106]
              Den likte jeg Hvordan fungerer det "slide" systemet synes du? Har du noen bilder av din løsning med utstyr? Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg akkurat samme kasse som du viste bilde av
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Tja, får varme opp denne tråden igjen litt siden jeg har rykket tilbake til start. Kjøpte først kassen fra Stanley som Affa anbefalte, men den ble for høy for Volvoen og må vente litt før jeg kan gå til anskaffelse av tilhenger. Trenger derfor en kasse som egner seg for å sette vedsiden av flyet i en stasjonsvogn.

                Noen gode tips?
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Fant en ny kasse på Coop Obs Bygg som passer i bilen og hadde en løsning jeg likte. Da bir det å få på plass opplegg for verktøy og litt batterier slik at jeg har noe å lade fra på stripa.
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg endelig fått somlet meg til å anskaffe batteri

                    12 volt Lifepo4 med innebygget BMS og 20Ah. Kun 2,5kg så ikke så ille vekt heller

                    Click image for larger version

Name:	2019-10-08 20.46.31.jpg
Views:	88
Size:	82.8 KB
ID:	679404
                    Last edited by Lars N; 09-10-19, 12:53.
                    Lars Norberg

                    Comment

                    Working...
                    X