Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJELP......JR 28x har fryst etter at oppdatering feilet.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HJELP......JR 28x har fryst etter at oppdatering feilet.......

    Etter å ha hatt litt utfordringer med programmeringen på min JR28X så tenkte jeg at jeg skulle prøve å installere den siste oppdateringen som JR har gitt ut da min var et par hakk eldre.

    Men her klarte jeg å gjøre en brøler med å legge feil fil i mappen på SD kortet og dermed ble den bare stående med svart skjerm etter å ha startet i oppdateringsmodus. Etter dette skjedde ingen ting og jeg prøvde til slutt å ta ut batteriene for å kunne restarte den. Etter dette kan jeg skru den på og da står det bare JR PROPO på skjermen og den kan ikke skrus av.

    Føler meg ganske hjelpeløs så håper noen har noen gode ideer som kan hjelpe meg å få radioen tilbake i funksjon.....

    Click image for larger version

Name:	2018-03-22 20.07.58.jpg
Views:	1
Size:	261.2 KB
ID:	638575
    Lars Norberg

  • #2
    Velkommen etter. Jeg oppdaterte min og etter oppdateringen var hovedbildet blankt. Sendte den inn og fikk den tilbake med beskjed om at den nå var i orden. Men det var fremdeles blank skjerm i startskjermen. Har nå på nytt sent den til RCpro så får en se hva som kommer ut av det. Har nå heldigvis fremdeles min trofaste 11 X zero så jeg får nå flydd.

    Comment


    • #3
      Originally posted by bardp View Post
      Velkommen etter. Jeg oppdaterte min og etter oppdateringen var hovedbildet blankt. Sendte den inn og fikk den tilbake med beskjed om at den nå var i orden. Men det var fremdeles blank skjerm i startskjermen. Har nå på nytt sent den til RCpro så får en se hva som kommer ut av det. Har nå heldigvis fremdeles min trofaste 11 X zero så jeg får nå flydd.
      Uff er noe drit dette. Ble skikkelig deppa

      Men får ta en telefon til Elefun og RCpro i morra. vet du om de bare sender den videre eller har for eksempel Elefun som importør mulighet til å fikse slikt?
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        RCpro sa di hadde sent den inn forrige gang jeg sende den dit men hvor de sendte den aner jeg ikke.

        Comment


        • #5
          Originally posted by bardp View Post
          RCpro sa di hadde sent den inn forrige gang jeg sende den dit men hvor de sendte den aner jeg ikke.
          Får sjekke i morgen. Hvor lang tid tok det?

          Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Husker nå ikke helt sikkert men mener det gikk flere måneder før jeg fikk den til bake. Håper det går raskere denne gangen og at den er i orden når jeg får den til bake.

            Comment


            • #7
              Originally posted by bardp View Post
              Husker nå ikke helt sikkert men mener det gikk flere måneder før jeg fikk den til bake. Håper det går raskere denne gangen og at den er i orden når jeg får den til bake.
              Uff....det vær det jeg fryktet....


              På en måte godt jeg har XG11 liggende fortsatt. Flaks.....

              Kanskje dette er støtet for å forlate Jr og gå over til jeti

              Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Jeg kjøpte 28X da jeg fikk bruk for xbus og det støttet ikke min gamle 11 zero. Nå er det vel heller usikkert hva som skjer med JR fremover. Men lit styr og skifte merke da jeg har en haug med JR mottakere og en XG 11 på hytta. Har brukt JR i alle år og har vært svært fornøyd med utstyret helt til jeg kjøpte 28X.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bardp View Post
                  Jeg kjøpte 28X da jeg fikk bruk for xbus og det støttet ikke min gamle 11 zero. Nå er det vel heller usikkert hva som skjer med JR fremover. Men lit styr og skifte merke da jeg har en haug med JR mottakere og en XG 11 på hytta. Har brukt JR i alle år og har vært svært fornøyd med utstyret helt til jeg kjøpte 28X.
                  Høres akkuratt ut som om jeg skulle sagt det selv. Er egentlig super fornøyd med 28x foruten akuratt dette tullet

                  Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Snakket med RcPro og Elefun i dag....

                    Den må tilbake dit, men dette må tas igjennom RcPro siden det er der den er kjøpt. Kundeservice på Elefun mente også at den måtte sendes til de først noe jeg håper å slippe. Er tullete om den må sendes til Sortland for at de merker den om å sender den til Grimstad. RcPro gutta skulle ihvertfall høre med Elefun om den kunne sendes direkte. Ellers mister det fort 3-4 uker bare i postgang rundt i Norge.

                    Ellers er det flask at XG11 min ikke har blitt solgt så den ble funnet frem. Ble noen skumle minutter her da den også ikke har blitt oppdatert på evigheter og dermed ikke hadde Xbus som de nye flyene er satt opp med. Men den oppdateringen gikk smertefritt, så da har jeg en nødløsning
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      Da fikk jeg avklaring fra RCpro i dag og den ble sendt direkte til Elefun. Får bare håpe det ikke tar hele sesongen
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Fikk i dag melding fra RCpro om at radioen min nå er fikset og på tur tilbake. Så får jeg bare håpe at den funker som den skal nå.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bardp View Post
                          Fikk i dag melding fra RCpro om at radioen min nå er fikset og på tur tilbake. Så får jeg bare håpe at den funker som den skal nå.
                          Så bra[emoji3]

                          Min ble fikset raskt og sendt fra Elefun første dag etter påske allerede. Men de sendte den til RCpro så det tok en uke opp dit og de sendte den fra seg på mandag...ser ut som den kommer til meg i morgen om jeg har flaks

                          Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            Tja. Hentet den i dag og funker ikke som den skal. Fikk dette opp da jeg startet den og trykket end siden den plutselig vil installere den første versjonen virker det som.

                            Noen som vet noe? Merker jeg begynner å bli litt lei



                            Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Det så jo ikke bra ut. Spent på hvordan min er når den kommer tilbake.

                              Comment

                              Working...
                              X