Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jet-Tronics dobbelventil som slipper ut luft en av endeposisjonene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jet-Tronics dobbelventil som slipper ut luft en av endeposisjonene

    Jeg har en Jet-Tronics dobbelventil som har jeg har slitet litt med å få til å fungere sammen ed en Dreamworks FS enhet. Når alt endelig begynner å fungere som det skal, har ventilen begynt å legge luft i den ene posisjonen (Understell ned). Har prøvd å resette og justere i henhold til manualen men det gir seg fortsatt ikke.
    Lars Norberg

  • #2
    Hei.
    Vet ikke om det hjelperi ditt tilfelle,men har hatt ventiler som har hengt litt.
    Blåst ut luft, har ved 2 tilfeller spraya litt WD40 i luftslangen inn til ventil.
    Ikke sikkert det har med saken i ditt tilfelle, men koster lite å prøve.

    Mvh
    ToreG

    Comment


    • #3
      Mener jeg har satt utslag til 95% når jeg har satt opp ventiler, og deretter økt til 100% ved bruk. Tips fra RCU ved tilsvarende problem. Vet ikke hvorfor dette skal hjelpe, ventilen er vel enten av eller på, og aldri litt åpen eller litt lukket. Tipper å sette utsalg til annet enn 100% ikke er mulig med DW FS uten at jeg kjenner enheten, men det kan jo hjelpe til med å isolere problemet til ventilen hvis du kobler den rett i mottaker.

      Videre har jeg når jeg har trodd at problemet har vært ventilen, senere oppdaget at det har blåst luft gjennom sylinderen på understellet. Det høres da ut som om problemet er ventilen siden det er der luften slipper ut.

      Lykke til, tipper dette er på ESen du sliter med dette, følger med på tråden din
      Audun

      Comment


      • #4
        Originally posted by AudunT View Post
        Mener jeg har satt utslag til 95% når jeg har satt opp ventiler, og deretter økt til 100% ved bruk. Tips fra RCU ved tilsvarende problem. Vet ikke hvorfor dette skal hjelpe, ventilen er vel enten av eller på, og aldri litt åpen eller litt lukket. Tipper å sette utsalg til annet enn 100% ikke er mulig med DW FS uten at jeg kjenner enheten, men det kan jo hjelpe til med å isolere problemet til ventilen hvis du kobler den rett i mottaker.

        Videre har jeg når jeg har trodd at problemet har vært ventilen, senere oppdaget at det har blåst luft gjennom sylinderen på understellet. Det høres da ut som om problemet er ventilen siden det er der luften slipper ut.

        Lykke til, tipper dette er på ESen du sliter med dette, følger med på tråden din
        Har koblet den direkte i mottakeren nå for testing og samme skjer der. Mistenker at det er noe rusk som hindrer den å lukke helt elle noe. Skal teste det med 95% og øke til 100%, ellers må jeg vel se om det er mulighet å splitte ventilen for å rense den.

        Sleit litt med DW FS før jeg så på en tråd på Rcgroups at det var viktig at lav puls var understell ned, først når dette ble endret funket den som den skulle. Men etter dette endelig var på plass begynte ventilen å fuske.

        Det er til ES'en ja. Begynner endelig å nærme seg så lenge jeg bare kommer forbi alle slike småting som tar mye tid.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Da har jeg feilsøkt litt mer og funnet ut at det er selve ventilen. Må ha kommet noe rusk i den eller noe som hindrer den å lukke skikkelig den ene veien.

          Click image for larger version

Name:	2018-04-04 09.57.00.jpg
Views:	1
Size:	57.4 KB
ID:	617408

          Click image for larger version

Name:	2018-04-04 09.57.03.jpg
Views:	1
Size:	58.7 KB
ID:	617409

          Det lekker kun i rød posisjon. Har en venn som har en jeg kan få av han så får ny på plass til helgen. Men tror jeg skal få satt inn en luftfilter før ventilene. Noen som har et slikt liggende? Så at in-line filterne fra Festo egentlig kun er beregnet for vakum og ikke trykk....

          For eksempel denne versjonen fra Jet Tronics:

          Click image for larger version

Name:	wp0a55b846_05_06.jpg
Views:	1
Size:	24.3 KB
ID:	617410
          Lars Norberg

          Comment

          Working...
          X