Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stm beaver og stm beaver turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stm beaver og stm beaver turbo

    Hei! Berre lurer på kva som er forskjellen på beaver turbo og den vanlige


    Turboen: STM Turbo Beaver med flottører PNP


    Beaver: https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=22623

    hva ville dåke gått for?
    Last edited by Haakisens; 02-04-18, 17:21.

  • #2
    Det er jo modeller av to forskjellige fly. En vanlige Beaver har en stjernemotor mens turboen har en turbin motor (turboprop).

    Comment


    • #3
      Såvidt jeg har sett, så er forskjellen kosmetisk, de har samme innmat, og flyr sikkert veldig likt. Gå for den du synes er penest (de koster vel det samme).

      Comment


      • #4
        Flyr godt. Skruene er dårlige. Smør de med flytende såpe og prøveskru før du monterer så slipper du å ødelegge noe om et skruehode går dreven. Det ligger en million tips i en tråd på rcgroups. Lykke til.
        kok

        Comment


        • #5
          Thank you!!!»

          Comment


          • #6
            Og så skaffer du deg litt større hjul, så varer sideroret lenger.
            kok

            Comment


            • #7
              Jeg har sett den vanlige i lufta, flyr bra. ellers er de vel like fine begge to. Turbo Beaver bygges i dag av Vikingair

              Stemmer det med skruer. hode brakk av, noe herk, så jeg kjøpte nytt på byggmakker Flyet er billig, manglet en mutter i sideroret, men elefun leverer som vanlig så jeg fikk nytt ror.

              Takker for tips KOK. regner med at større hovedjul er lurt før jeg tar den opp i lufta. Håpløst travelt dette året. men om ikke lenge er den i lufta.
              Jeg valgte vanlig Beaver fordi jeg skulle kopiere en Widerøe maskin LN-SULClick image for larger version

Name:	vzc1EwERSmC4KRQLMbV6Xg.jpg
Views:	2
Size:	147.8 KB
ID:	617412
              Last edited by Sundtair; 05-04-18, 17:18. Reason: flyr bra og Skala
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • #8
                Flott jobb med ln-sul. Går du videre med flytebrygge, drivstofftønne, røykekrakk etc? På rcgroups (us) er det noen som har tatt det helt ut. Pusler litt med en mod med servo i flottør i stedet for originalløsningen.
                kok

                Comment


                • #9
                  Takker Fungerer den originale løsningen dårlig? og har du bilder av din løsning? Jeg skal fly med hjul først.
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #10
                    Grei nok. Litt rælete. Servo i flottør er mer elegant. Da kan du også legge styringa av vannror på egen kanal. Du trenger de bare ved taxing. I avgang og landing risikerer du å overkorrigere og velte. Flottøren er hul bak fremre feste.Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	617422
                    kok

                    Comment

                    Working...
                    X