Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd limbo dancer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dagens jobb. Motor handlet inn. Asp 61 4takt.
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Understell laget av 3mm pianotråd. Var ett styr å lodde men det gikk jo

      Comment


      • #18
        På egne bein. Motor prøvemontert.
        Attached Files

        Comment


        • #19
          Det går unna her. Hvor har du fått tak i disse festene for understellet? ( ser du mangler et på den bakre tråden)

          Comment


          • #20
            Kun prøvemontert før trekking så gadd ikke sette på den siste. Festene er kjøpt hos Elefun. Alt utenom motor er kjøpt hos di.

            Comment


            • #21
              Ikke mye igjen nå 😊
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Veide modellen nå. 1.3 kg. Mangler stab og sideror samt batteri. Satt meg ett mål om å komme meg under 1.9kg. Ender opp ganske nøyaktig på 1.8 kg flyklat. Dette er med tunge std servoer og en tung 4 takter. Velger man lettere motor og servoer tipper jeg denne kan komme helt ned i 1.5-1.6 kg.

                Comment


                • #23
                  Ikke store fueltanken i denne 🙈 125 cc tror jeg. Spent på flytid med 61 4takt.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Nå er jo ikke den motoren akkurat noen fuel sluker så du får sikkert flytid nokk. Har hatt flere av den sorten lit late men driftssikre motorer. Har pleid å borre/gjenge inn en nippel i innsugsmanefoylen og føre veivhusavluftinga dit på samme måte som på 91 motoren. Da gjenbruker du all olja som ellers bare spruter ut og griser til modellen. Om du gjør det slik holder det fint med 12% olje noe som gir mindre fuelforbruk og mindre gris. Lykke til med flott modell.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by bardp View Post
                      Nå er jo ikke den motoren akkurat noen fuel sluker så du får sikkert flytid nokk. Har hatt flere av den sorten lit late men driftssikre motorer. Har pleid å borre/gjenge inn en nippel i innsugsmanefoylen og føre veivhusavluftinga dit på samme måte som på 91 motoren. Da gjenbruker du all olja som ellers bare spruter ut og griser til modellen. Om du gjør det slik holder det fint med 12% olje noe som gir mindre fuelforbruk og mindre gris. Lykke til med flott modell.
                      Usikker om jeg tør å borre opp og gjenge. Hvor mye er det snakk om at denne veivhusvent søler? Orker ikke en modell som blir kliss våt av olje. Har vel kun hatt 4 takter som har retur på denne slangen originalt.

                      Comment


                      • #26
                        Da har jeg fyrt opp motoren og fått kjørt den 2 tanker på bakken. Så da er den sånn tålig stilt inn. Fikk den ikke til å gå fint på tomgang. Tok av slangen på veivhus og da gikk den som ei klokke på tomgang.

                        Comment


                        • #27
                          Flott å se balsabygging på gammelmåten. Vakkert

                          Comment


                          • #28
                            Ikke så mye mer å gjøre nå enn å vente på mottaker og rx batteri. Fuglen er igrunn klar til å fly 😊
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Skal ikke sideroret gå nesten ned til stab ?
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by bth View Post
                                Skal ikke sideroret gå nesten ned til stab ?
                                Ikke om man følger tegningen. Dette pga det skal være plass til pull pull system til høyderor. Har brukt støtstenger istedenfor jeg så kunne jo sånn sett forlenget sideroret noe.

                                Comment

                                Working...
                                X