Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D-printet 1:6,5 EL-39 med 3D printet 120 mm vifte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg fløy den igjen i dag. Bedre forhold i dag, ingen kastevind, så jeg kunne kjenne litt på konvolutten i dag. Jeg har ikke flaps og ikke hjulbrems og det fungerer egentlig godt nok. Jeg kan nok bremse den enda mer i lufta enn jeg gjorde i dag. VEd 3:20 flyr jeg sakte forbi og gir full gass for å teste akselerasjon og climb.

    Comment


    • #47
      Nå ligger filene her:
      EL-39 - Semi scale RC jet for 120 mm EDF

      Comment


      • #48
        Ser jo ut til å fly veldig bra da Gratulerer med superkult prosjekt
        Lars Norberg

        Comment


        • #49
          Lager noen veldig enkle cockpitdeler som lager silhuett når flyet vises fra siden. Skal printe noen pilotbuster til den og lage vinduer av PC.
          Attached Files

          Comment


          • #50
            I dag følte jeg at jeg kunne fly den litt sprekere og lengre. Fløy opp mot fem minutter og brukte 3700 mAh:

            Attached Files

            Comment


            • #51
              Nr. 2 vokser dag for dag.
              Attached Files

              Comment


              • #52
                Video av dagens flyging. To turer i kveld. 239 km/t toppfart på første turen.
                <a href=" " target="_blank">

                Comment


                • #53
                  ubertøfft, hvilken printer bruker du til dette?

                  Comment


                  • #54
                    Jeg bruker en JGAurora A5 med oppgraderte stepperdrivere til de store delene, og en Wanhao Duplicator i3 til de små delene.

                    Comment


                    • #55
                      Er du fornøyd med Wanhao Duplicator i3 ? Ser en får kjøpt den rimelig her i Norge så?

                      Comment


                      • #56
                        Ja, har hatt den i snart tre år men gjort mye vedlikehold. Jeg printer mye. Har hørt rykter om at de som selges nå har mer feil enn de gamle, men jeg vet ikke om det stemmer.

                        Comment


                        • #57
                          Dagens flyging med EL-39:

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by tahustvedt View Post
                            Ja, har hatt den i snart tre år men gjort mye vedlikehold. Jeg printer mye. Har hørt rykter om at de som selges nå har mer feil enn de gamle, men jeg vet ikke om det stemmer.
                            Er veldig i tvil om jeg kjøper en slik printer, det er vel utrolig mye å sette seg inn i , og sette opp ?

                            Comment


                            • #59
                              Sammenlignet med JGAuroraen jeg har så er JGAuroraen lettere å bruke og mer pålitelig, mens Wanhaoen har litt finere printkvalitet. JGAurora A5 er stor nok til å printe EL-39, mens JGAurora A3 er bittelitt større som Wanhao Duplicator i3.

                              3D-printere er fortsatt ikke helt problemfrie. Man må regne med en del fikling.
                              Last edited by tahustvedt; 04-07-18, 10:00.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Hoppfly View Post
                                Er veldig i tvil om jeg kjøper en slik printer, det er vel utrolig mye å sette seg inn i , og sette opp ?
                                Er ikke som en blekkprinter akkurat, men det gikk fort å komme inn i det da jeg startet for et år siden.
                                Plenty med ressurser og fora (facebook grupper pr. printermodell) osv., så det er ikke noe å bekymre seg for.
                                Tar litt tid å lese utskriftsproblemer og se hva som egentlig er årsaken, men det er erfaring du får med på veien.

                                Jeg har allerede kjøpt meg printer nummer 2 nyttige greier til alt mulig, har printet erstatningsdeler til alt fra kaffemaskin til vannkran
                                Har du lyst på 3D-printer så er det ingen grunn til å drøye det lenger, da selv de rimelige "kina-printerne" begynner å bli brukbare (etter litt mods i hvert fall).

                                Comment

                                Working...
                                X