Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D-printet 1:6,5 EL-39 med 3D printet 120 mm vifte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hadde vært mye lettere å lage en sportsmodell. Nå er ikke EL-39 fryktelig skalariktig, selv om alle omriss er veldig korrekte, men kan jo gjøre det beste ut av det. Det er jo tross alt en EL-39, og ikke en L-39.

    Comment


    • I dag tegnet jeg nye vingetipper til den for de som ikke vil ha tankene.
      Attached Files

      Comment


      • Årets første flytur med EL-39 gikk utmerket. Det er fortsatt favorittflyet mitt.

        Comment


        • I dag var vi to med Albatros på stripa:

          Comment


          • To flotte modeller, men må innrømme at jeg er svak for Camo skjemaet. Ser ut som dere hadde flotte forhold, men virket som det ar en del slike små angrepsmaskiner i lufta?
            Lars Norberg

            Comment


            • Insektsprayen jeg hadde med fungerte ganske fint. De summa rundt, men satte seg sjelden. Jeg hadde også på meg lys t-skjorte.

              Comment


              • Har du fortsatt egenkonstruert 3D-printet vifte i din?

                Comment


                • Ja. Det er samme vifta som har vært brukt helt siden den første prototypen. Printet i PLA.

                  Comment


                  • Originally posted by tahustvedt View Post
                    Ja. Det er samme vifta som har vært brukt helt siden den første prototypen. Printet i PLA.
                    Ser (og høres ut) til å fungere bra det, lydmessig også høres den ut som hvilke som helst annen EDF.

                    Comment


                    • Jeg er veldig fornøyd med balansen mellom ytelse og flytid. 8 minutter er uvanlig med EDF.

                      Comment


                      • Motoren i den blå modellen har dobbelt så høy KV som min. Det er nok grunnen til at lyden er litt forskjellig mellom de to flyene.

                        Comment


                        • Mer moro med EL-39. To fem+ minutters flyturer.

                          Comment


                          • Imponerende altså. Har virkelig sansen for de modellene du lager, er utrolig morsomt å følge dem. Skal få printet med den Herculesen snart
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • Herculesen flyr fantastisk i vindstille forhold. Alle skulle hatt en lett Hercules.

                              Comment


                              • Originally posted by tahustvedt View Post
                                Herculesen flyr fantastisk i vindstille forhold. Alle skulle hatt en lett Hercules.
                                Det vil jeg tro, blir moro å teste. Har gått over til Jeti og blitt veldig glad i Assist mottakerne på slike små modeller. Den har en dempingsmodus som gjør at det kan flys i vind uten at man trenger å jobbe så voldsomt og heller nyte flygningen. Har du testet noe slikt i den?
                                Lars Norberg

                                Comment

                                Working...
                                X