Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D-printet 1:6,5 EL-39 med 3D printet 120 mm vifte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3D-printet 1:6,5 EL-39 med 3D printet 120 mm vifte.

    Jeg har de siste ukene designet en 3D-printbar modell basert på L-39 Albatros. Den er ikke 100% skalariktig så jeg kaller den EL-39. Omrissene er ganske skalariktige bortsett fra litt større luftinntak og litt forskjellig understell og luker. Kroppen til prototypen er snart printet ferdig og jeg skal poste bilder når den tid kommer.

    Viften er også 3D-printet og jeg har testet den opp til 4 kW under trygge former. Jeg har tenkt å tune den for under 4 kW, men vil også prøve å destruere en for å se hvor mye den tåler. Jeg tror riktignok ikke at jeg har kraftig nok batteri og ESC til å klare å sprenge den.

    Lengde er 1858,5 mm og vingespenn inkludert tipptanker er 1451 mm. Jeg håper på en totalvekt under 6 kg. Når prototypen har flydd så vil jeg printe en penere i skikkelig filament (Primavalue PLA fra www.e3printable.no in parked) men prototypen er printet i transparent Clas Ohlson-filament for det var det jeg hadde da jeg begynte.
    Attached Files

  • #2
    Dette er bare helrått! Gleder meg til å se resultatet
    Mvh
    Morten Aase

    Comment


    • #3
      Har designet ett printbart fly før: Melusine - 3D printed electric glider and FPV platform

      Comment


      • #4
        Spenstig prosjekt! Vesentlig større enn mye av de "ferdige" designene man får kjøpt eller finner på nett.
        At du tar den helt ut med å printe EDF-vifta i tillegg, gjør det ekstra spennende!
        Blir artig å følge med på dette

        Comment


        • #5
          Understell blir også 3D-printet, inkludert dekk. Det bruker oljedempere. Retract-mekanismen blir derimot ikke 3D-printet.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Du slutter aldri å overraske... Bare å bøye seg i støvet, for dette er helt sjukt bra
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Det mangler én del som skal i midten her, men sånn ser det i hvert fall ut så langt.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Sykt bra arbeid som vanlig! Jeg bøyer meg i filamentet [emoji12]
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  God plass inni. Her vist med 12S 5000 mAh lipo.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Ser bra ut! Hva limer du sammen delene med? CA eller?

                    Comment


                    • #11
                      CA fungerer best med PLA, syns jeg.

                      Comment


                      • #12
                        Kroppen til prototypen, med alle haleflater og canopy, veier 2620 g totalt. Grei vekt det. Den endelige versjonen blir litt lettere. Nå har jeg begynt å printe vinger.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Knallbra. Følger spent med. Hvilken type filament bruker du?
                          Mvh
                          Morten Aase

                          Comment


                          • #14
                            PLA. Favoritten er PrimaValue. Fås kjøpt fra e3printable.no

                            Comment


                            • #15
                              Fy flate å fin [emoji16]
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X