Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt liv til gammel Starmax F-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt liv til gammel Starmax F-5

    Hade jomfrutur på den gammel Starmax F-5 som jeg har lakket i norske farger. Den har også 3D-printet vifte i videoen. Lengde er ca 1,3 m. Disse modellene flyr fantastisk godt.

    Attached Files

  • #2
    Hva slags filament bruker du når du printer viften?
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Bruker PLA. Primavalue eller Clas Ohlson.

      Comment


      • #4
        Nå har jeg bytta til FMS-vifte med tolv blader. Den lager finere lyd. Originalmotoren som sto i før var ubalansert, og statorene ver veldig nær vifta, og i fase med antallet vifteblader, så den bråkte mye.

        I dag fløy jeg først en tur på ca 3 minutt med 4S 2800 mAh batteri og brukte 1324 mAh. Deretter fløy jeg ca 3 minutter med et 3S 3300 mAh batteri for å se hvordan ytelsen var med 3S på denne vifta som er kraftigere. Jeg brukte 1332 mAh på denne turen. Ytelsen med 3S er helt grei. Artig å fly for meg som syns lav fart er gøyest.

        Comment


        • #5
          Ser ut til å ha utrolig gode "saktefly" egenskaper, ser stabil ut selv i sving med nesa høyt.

          Comment


          • #6
            Tror det er på grunn av forkantforlengelsene ved roten. Det flyr fantastisk. F-16 flyr også sånn. Jeg hadde en Tamjet 1/8 F-16 som kunne fly sånn.

            Comment


            • #7
              Lagde noen 3D-printbare Sidewinder-missiler til flyet. La ut filene her: Scale AIM-9 Sidewinder missile by tahustvedt
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Ser stilig ut dette!

                Comment


                • #9
                  Flytest med missiler. Tror de påvirker egenskapene bittelitt, men den flyr fint. Kan være innbilning. Jeg glemte å ta av beskyttelsen på pitotrøret denne gang også (skumgummikloss for å beskytte andre fly og bilinteriøret):

                  Comment

                  Working...
                  X