Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maiden på ST Salto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maiden på ST Salto

    Jeg har kjøpt denne fantastiske lille modellen brukt, ett lite seilfly på 180 cm vingespenn og en liten innfelt EDF-motor som kommer opp når man gir lit throttle . Dette er min aller første flytur med denne modellen i noen harde vind, 5-6 ms med kastevinder opp mot det dobbelte.

    Håper dere liker videoen.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang
    -----------------------------
    Bj's Modellflyg website
    Bj's Modellflyg Youtube Kanal

    Flyger el og metanol fly og fløyet siden tidlig på 80-talletfor tilfellet har jeg ca 20 fly hangar, alt fra 50 cm til 250 cm. Vil bli veldig glad hvis du vill abonnere på min Youtube Kanal normalt laster jeg opp flere Videoer hver måned sommer som vinter.

  • #2
    Testet en nesten identisk en men da under Graupner navnet. Fløy bra, men var noe treig på balanserorene etter min smak og forventning.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Det er den samme, både Graupner og Robbe re-branded denne (og andre) ST Models modeller.

      Comment


      • #4
        Flyr denne med en Taranis 9X Plus. Balanserorene funger veldig bra og har en ganske rask rollrate, v-tail mix fungerer litt dårligere. Får en litt merkelig sving med "sideroret" fra v-tail mixen. Så flyr nok 98% balanseror på denne.

        Var ute og fløy på lørdagen varmt og en del ving samt helt blå himmel. Fikk litt uventet hjelp fra en trane som la seg og sirklet i en termikk boble like ved flyet så vi delte på den og tranen hadde ingenting imot å dele med seg av boble og sine kunnskaper om termikk. Ble nøtt til å fly ut av boblen for å få den ned igjen, og så inn igjen for å ta heisen opp igjen......... fløy i 19 min før jeg ble tvunget å tvinge maskinen ned da vi var tvunget å dra for å rekke andre ting.

        Ser frem til mange fine flyturer med denne modellen utover sommeren............
        Mvh
        Bjarne Kvilvang
        -----------------------------
        Bj's Modellflyg website
        Bj's Modellflyg Youtube Kanal

        Flyger el og metanol fly og fløyet siden tidlig på 80-talletfor tilfellet har jeg ca 20 fly hangar, alt fra 50 cm til 250 cm. Vil bli veldig glad hvis du vill abonnere på min Youtube Kanal normalt laster jeg opp flere Videoer hver måned sommer som vinter.

        Comment

        Working...
        X