Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lx f-35a edf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lx f-35a edf

    Jeg bygger en F-35A av et LX F35-kit. Ganske omfattende å bygge dette settet sammenlignet med andre foamies. Jeg dropper thrust vectoring-systemet og velger å fly som F-35A skal flys. Jeg bytter også ut understellet med mitt eget design som er mye lettere. Flyet har bombedører, men de limte jeg bare fast etter at servoer var koblet til.

    Nå venter jeg på lakk (kommer på mandag) for å lakke alt det mørkegrå. De lyse feltene med rundeller og andre ting er lakket og maskert allerede. Jeg venter også på en Freewing pilotfigur, men det er ikke akkurat krise om den mangler på jomfruturen. Jeg har sparklet de fleste skjøter.

    Vifta er 3D-printet og er min egen design. Den skal fly på 4S batteri og vil veie bittelitt over 1400 g.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 07-06-18, 20:23.

  • #2
    Ferdig lakket. Mangler bare pilot.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Originally posted by tahustvedt View Post
      Ferdig lakket. Mangler bare pilot.
      Og jomfrutur [emoji12]
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Hvis jeg finner en liten figur lokalt, feks Darth Vader eller noe sånt, så kan jeg ta jomfruturen snart.

        Comment


        • #5
          Jeg kutta ut gulvet i cockpit sånn at jeg kan sette inn pilot senere, og limte sammen cockpit. Den er balansert og satt opp for flyging nå. Helt klar.

          Jeg syns F-35 er et skikkelig fint fly.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Fin pus....og fly
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #7
              Nå har den flydd. Jeg balanserte den bittelitt foran anbefalt punkt, men måtte trimme veldig mye nedror. Etter landing sto høyderorene betydelig nedover. Tror jeg skal flytte CG fremover før neste tur. Høyderorene bremset nok veldig mye når de måtte jobbe så hard hele tida, så det kan forklare hvorfor det virket som det var lite power. Den fløy eksepsjonelt bra i lav fart med høy nese. Når understellet var nede så var det noen rare påvirkninger som gjorde den vanskelig å fly. Måtte bruke sideror for å svinge. Tror jeg skal sette egne servoer på hjuldørene i stedet for bare sytråd til retracten, for de klarte ikke heve understellet mot fartsretningen hver gang. Når de slipper lukke dørene skal det gå bra.

              Attached Files

              Comment

              Working...
              X