Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monocote på EPO vinger .Går det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monocote på EPO vinger .Går det?

    Kjøp først og spør etterpå kan bli dyrt

    Kjøpte monocote for å trekke mitt EPO fly.
    Men leste i ettertid at en ikke kunne bruke dette på EPO

    Er dette riktig? Noen som har trekt EPO vinger med monocote?

  • #2
    Har brukt monocote på vanlig isopor så går sikkert på epo også. Bare vær litt forsiktig med varmen
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Hvis du har prøvd det på isopor, så burde det jo absolutt være mulig på EPO da jo den er tettere og hardere
      Skal prøve på noen andre stykker først. Takk for svar tyor

      Comment


      • #4
        prøvde nå på noen rester (eske) fra en multiplex , men jeg synes jeg måtte ha strykejernet ganske så varmt for at monokoten skulle sitte skikkelig. måtte ha jernet så høyt at en så at "isoporen /elapor eller hva det nå er " ble litt varmedeformert.
        Hva er deres erfaring med dette?

        Comment


        • #5
          Den isoporen i esken er ikke samme kvalitet som flyene er laget av, bare så det er sagt. Jeg har kun prøvd med såkalt Econokote som er en såkalt lavtemp film, men den fungerer helt supert, selv på Flitetest skumplater. Jeg har dog lest engang om noen som brukte Monokote på en MPX modell, men jeg tror det var Blizzarden som har en helt unik, og sterk versjon av elapor.

          Comment


          • #6
            Nå er det et fly fra Volantex (ranger 2000) jeg skal trekke vingene på. Har brukt en annen betrekning på "isoporfly" tidligere ,men denne hadde betydelig bedre feste med lavere temp enn monokoten . Så jeg er veldig i tvil om jeg tør å begynne på disse vingene med monokote.

            Comment


            • #7
              Når jeg tenker meg om tror jeg det var solarfilm jeg brukte på isopor. Den trenger vel ikke så mye varme
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                OK, har bestilt meg annen betrekning, så jeg MÅ nok bestille meg et trebyggesett for å få brukt monokoten

                Comment

                Working...
                X