Announcement

Collapse
No announcement yet.

Freewing 90 mm F-104

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Freewing 90 mm F-104

    Jomfrutur overstått. Flyet flyr overraskende godt. Det vinker litt med vingene men ellers flyr det fint og kjapt.


  • #2
    Jeg lurte på hvor mye Freewing egentlig har endret proporsjonene for å få flyet til å fly godt så jeg la over en illustrasjon av ekte F-104.

    I nr. 1 er fremdelen av skroget, cockpit, luftinntak og vinger på rett sted, og man kan se hvor mye de har forstørret vingene, og hvordan de har forlenget halen.

    I nr. 2 forstørret jeg tegningen til lengden på flyet stemte med modellen, og man kan se at ingenting stemmer overens, men vingearealet er ganske likt modellens. Hadde proporsjonene vært skalariktige hadde ikke vingen trengt å være større enn den er nå.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Originally posted by tahustvedt View Post
      Jeg lurte på hvor mye Freewing egentlig har endret proporsjonene for å få flyet til å fly godt så jeg la over en illustrasjon av ekte F-104.

      I nr. 1 er fremdelen av skroget, cockpit, luftinntak og vinger på rett sted, og man kan se hvor mye de har forstørret vingene, og hvordan de har forlenget halen.

      I nr. 2 forstørret jeg tegningen til lengden på flyet stemte med modellen, og man kan se at ingenting stemmer overens, men vingearealet er ganske likt modellens. Hadde proporsjonene vært skalariktige hadde ikke vingen trengt å være større enn den er nå.
      Sikkert gjort med tanke på å få cg på riktig sted. Den flyr forbausende bra til tross for at den ser ut som et spett!
      Har selv 80mm A-10'en til Freewing og er storfornøyd med kvaliteten og måten dette flyr på. Blir mer Freewing på meg,det er garantert!
      Stig-Arne Isaksen

      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

      Comment


      • #4
        Vifta er helt i rumpa så det kan hende, men jeg måtte stappe tre digre treskruer i nesa og flytte batteriet så langt frem det var mulig å få det, og det er likevel like bak anbefalt CG.

        Hvis jeg designer 3D-printbar F-104 så har jeg nyttig informasjon om hva som er mulig nå.

        Comment


        • #5
          Jeg lakket om flyet i norske farger. Da jeg fjernet de originale merkene tok de med seg mye lakk men Biltemas Chrome-lakk Art. 36-7414 ligner ganske bra på den originale lakken. Jeg satte på norske merker, lakket nesa hvit og luftinntakene svart, og satte på blå teip kuttet som lyn på tipptankene. Ser mye bedre ut syns jeg.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
            Sikkert gjort med tanke på å få cg på riktig sted. Den flyr forbausende bra til tross for at den ser ut som et spett!
            Har selv 80mm A-10'en til Freewing og er storfornøyd med kvaliteten og måten dette flyr på. Blir mer Freewing på meg,det er garantert!
            Mulig at modellen flyr bedre enn originalen, for de brukte halve nordnorge på å snu, og ramla ned som døgnfluer.
            Norge mistet 4 bare på ett år.... og totalt ramlet det ned 13 norske.
            De fikk tilnavn som "Flygende likkister" og "Widowmaker", det var nok ikke ufortjent.

            Alle som sto (Groundet) der jeg tjenestegjorde var grønne, men det var muligens de dem kjøpte brukt fra Canada i 72? Vet at de som kom i 63 var i sølv/grå

            Artig å se den ene i lufta igjen i 2016!
            Last edited by SmurfAir; 30-07-18, 01:43.

            Comment


            • #7
              Tror de fleste var grønne eller grå med hvite vinger, og egentlig ikke sølv, men jeg valgte å flekklakkere skadene i sølvfargen for å bevare de originale ejection-advarslene og sånt på skroget.

              Eks på norsk sølvpil:
              http://www.916-starfighter.de/916sta.../104wNFN-K.jpg

              Fil:Norwegian Air Force Lockheed RF-104G Starfighter Freer-1.jpg – Wikipedia

              Comment


              • #8
                3D printet versjon på vei altså?????
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Ikke foreløpig. Jeg rekker ikke å utvikle enda et fly i sommer så jeg tror kanskje jeg venter til våren igjen. Sannsynligvis kommer det en He-162 først.

                  Comment

                  Working...
                  X