Announcement

Collapse
No announcement yet.

RX alarm spenningsnivå.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RX alarm spenningsnivå.

    Har i dag 7.6V som alarmgrense på RX batteiene når jeg bruker 2s Lipo. Tror det er en for høy grensa da det fremdeles er 59% i gjenn på batteriene når alarmen går. Dette i følge en batteritester. Hva bør denne alarmgrensen egentlig settes til?

  • #2
    Nominel spenning er jo 7,4 for 2s lipo (3,7V per celle) og fremdeles dropper batteriet ganske flatt, det er når du nærmer deg 6,6 V (3,3V pr celle) at batteriet faller fort. Det andre er at under last så dropper batteriet for så å stige igjen så fort det er lite eller ingen belastning. Hvis du setter grensa på 7,2 V så skulle du ha god margin til batteriet er tomt.

    Det er min lille mening som aldri dropper batteriet under 7,9 V da jeg ikke flyr så mange turer på ett rx batteri, så langt maks 5 turer.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      jeg har ikke alarm. men pleier å lade når de nærmer seg 3.5v/celle altså 7v. Det har funket greit her.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Ja 7,2V høres vel ut som en mer fornuftig grenseverdi. Skal prøve med 7,3V først og så fly til alarmen går for så å se hvor mye som er på batteriet da.
        Flyet er en 42% Pilot Edge 540 med to radiobatterier vært på 4900 mAt så skal nå kunne fly noen turer på disse.

        Comment

        Working...
        X