Announcement

Collapse
No announcement yet.

MIR-25 Boxfat -Stor 3D-printet jet for 145 mm EDF.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Apropos stiv pris. For mange år siden lagde jeg anamorfiske linser til hjemmekinoprojektorer selv og viste andre hvordan de kunne gjøre det for småpenger på et amerikansk forum. Dette resulterte i at en amerikansk produsent av lignende linser truet forumet med søksmål dersom de ikke stoppet mine innlegg. De kostet 30k kr fra den amerikanske produsenten. Jeg fikk en vennlig epost fra eieren av forumet (AVSforum) om å slutte.

    Venter nesten bare på at noe lignende skal skje med mine gratis 3D-printede vifter. Jeg har dårlig erfaring med tyskere også.

    Comment


    • #32
      Hehe. Ja er ikke alt som tåler å se dagens lys... Men er jo ikke alle som har en 3d printer stående heller da...er vel et noe mer snevert marked

      Sent fra min Mi A1 via Tapatalk
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #33
        Understell så og si ferdig...skikkelig beefy understell på denne, tror ikke det ryker med det første
        Venter på svart TPU så jeg kan få printet dekkene også... så er det kroppen som står for tur...
        Click image for larger version

Name:	IMG_20181201_203117_HDR.jpg
Views:	1
Size:	132.1 KB
ID:	617838
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #34
          har fått meg printer og er igang med å printe ut ett fly fra 3dprintlab. LEser på nett att petg er solidere og tåler høyre varme enn pla. men litt vanskeligere å få bra print. Er det noen som har prøvd å bruke petg på modellfly. tenker på styrken og att det kanskje tåler litt mer sol uten å bli derformert. Kanskje man kan bruke det i forbindelse med en liten turbin også. funker jo å kle epo med alutape og turbin
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #35
            PETG er sterkere enn PLA men flexer endel mer....sier de som har prøvd
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #36
              Har nå satt sammen flyet og gjort det klart for jomfrutur. Det veier 8650 g flyklart. Jeg har ikke montert hjuldørene da jeg har feil sequencer for de. Hjuldører vil sikkert legge til 100 g. Lakk vil sikkert legge til 100-200 g, men det venter jeg med til jeg har testflydd. Thrust fra motoren i testbenk var 7550 g.
              Attached Files

              Comment


              • #37
                Den fløy fantastisk, og så døde ESC plutselig under lav belastning.

                Comment


                • #38
                  Transistoren på hjørnet er sprengt.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Gratulerer med gjennomført første tur da, leit at den endte opp som den gjorde, er noe drit når utstyret svikter sånn.
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #40
                      Ja det fløy fint, og var oppe i 187 km/t før jeg dro opp i immelmann og det er ikke ille. Tror denne er lett å lande.

                      Comment


                      • #41
                        Det er gjort noen endringer på enkelte deler og det ble oppdatert på Cults3D og Thingiverse for en stund siden.

                        Comment


                        • #42
                          MIR-25 har fått noen oppdateringer siden sist. Både kropp, vinger- og haledeler har fått forbedret innvendig struktur for å printe bedre og unngå krøll. Vinger- og haledeler er også nå printbare med 0,3 mm printbredde. Kroppen kan printes med 0,3 mm bredde om man velger -0,06 mm horisontal kompensasjon i slicer som støtter det. JEg printer min nye MIR-25 med 0,3 mm for lavere vekt.

                          Jeg har testet et nytt filament fra www.e3printable.no in parked som heter "Printwithsmile". Veldig bra PLA. Har brukt det til den nye MIR-25 jeg lager (de hvite). Den ser ut til å printe lettere enn andre PLA jeg har prøvd, og litt mindre stringing. Nå skal jeg prøve Printwithsmile PETG også til deler til et balsafly som skal tåle å stå i sola.
                          Attached Files
                          Last edited by tahustvedt; 28-04-20, 12:08.

                          Comment


                          • #43
                            V-stab er printet på min nye Anycubic Chiron med plasten som fulgte med, derfor litt forskjellig hvitfarge fra det andre hvite.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Har begynt å lakke flyet. Det blir krom og rød. Kromfargen avslører alle de vakre ujevnhetene fra 3D-printingen, men de må jeg bare leve med. Det ser bra ut i bildet, men ikke fult så pent på nært hold.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #45
                                Ser lovende ut.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X