Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ellers har jo NGH sine motorer fått ganske god kritikk. Er ikke Saito, men fungerer nok fint for denne modellen også er det jo 4 takter til prisen av en billig to takter.....

    Feil - Modellsalg.no
    Lars Norberg

    Comment


    • #17
      Jeg har kjøpt 2stk av han, da hadde han bare en igjen. En uke siden jeg snakket med han.

      Rune

      Comment


      • #18
        Planen ang motor er OS GT40 bensin firtakter om jeg får plass til den, er på kanten tror jeg. Ser fra andre utenlandske fora at Zenoah 38 er ganske vanlig å bruke, oh os motoren har omtrent samme performace.
        men er en stund til jeg trenger å ta stiling til dette, mye jobb med kroppen framover, cowlingen er snart på trappene, og den er det veldig mye jobb med. Og mye jobb er mye glede! Bilder kommer nok. Etterhvert, dersom det er interesse for å følge med på dette bygget

        Comment


        • #19
          Ja Os gt40 er jo noe av det bedre om du skal ha bensin bare husk og smør vippetøyet om du monterer den med stående sylinder.

          Comment


          • #20
            Mye jobb på kroppen. Brukte forskjellig hardhet på balsalistene på kroppsidealer, så det hele kom ut en smule skjeivt. Får retter det opp da, men surt, burde ha tenkt på det da jeg bygde kroppsidene. Var bare konsentrert om å få bygge like sider og tenkte ikke på hardhet på lister. Nå er det understell som står for tur. Balsa USA sin løsning på vingen mellon hjulene er veldig lite skalakorret, vet ikke helt hvor mye jobb jeg skal legge i der, men noe blir det i hvertfall. De har heller ikke tatt høyde for fjæring, og ser av andre nettfora at man anbefaler bungee fjæring som på orginalen.
            En god del lodding som står for tur også, regner med at sølvlodding er lurt på understell ? Har ikke gjort det siden skoledagene, men regner med å finne ut av det. Noen tips?

            Comment


            • #21
              Originally posted by LN-DRA View Post
              Mye jobb på kroppen. Brukte forskjellig hardhet på balsalistene på kroppsidealer, så det hele kom ut en smule skjeivt. Får retter det opp da, men surt, burde ha tenkt på det da jeg bygde kroppsidene. Var bare konsentrert om å få bygge like sider og tenkte ikke på hardhet på lister. Nå er det understell som står for tur. Balsa USA sin løsning på vingen mellon hjulene er veldig lite skalakorret, vet ikke helt hvor mye jobb jeg skal legge i der, men noe blir det i hvertfall. De har heller ikke tatt høyde for fjæring, og ser av andre nettfora at man anbefaler bungee fjæring som på orginalen.
              En god del lodding som står for tur også, regner med at sølvlodding er lurt på understell ? Har ikke gjort det siden skoledagene, men regner med å finne ut av det. Noen tips?
              God gassbrenner er i hvert fall tingen, jeg har en 1950 graders fra jula med deres sølvlodd og synes den fungerer bra for mitt bruk.
              Lars Norberg

              Comment


              • #22

                Comment


                • #23
                  Det jeg da lurer på, vil det holde med tinlodding, eller må det sølv til?

                  Comment


                  • #24
                    Ville vel brukt sølv svært mye sterkere en tin. Med litt trening er sølv et glimrende materiale til lodding.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by LN-DRA View Post
                      Det jeg da lurer på, vil det holde med tinlodding, eller må det sølv til?
                      Sølv er nok tingen. Synes også det er lettere å få til å flyte godt ut

                      Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #26
                        Da skal jeg følge råd og sølvlodde!

                        Comment


                        • #27
                          Jeg bruker dette:

                          Gassbrenner:
                          Siden har forsvunnet - 404 | Jula

                          Sølvlodd:
                          Sølvlodd 5-pk | Kobber, stål og messing | Oxyturbo | Jula
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #28
                            Click image for larger version

Name:	IMG_0227.jpg
Views:	1
Size:	85.0 KB
ID:	617792Click image for larger version

Name:	IMG_0228.jpg
Views:	1
Size:	83.7 KB
ID:	617793
                            Denne blir ikke liten! Første gang på egne jul! Det går,langsomt men sikkert framover. Begynt på vingen mellom kulene, når denne er ferdig er det cowling på gang, denne er det mye jobb med. Men det gjør ikke no, er prosessen som er viktig, ikke sluttproduktet. Selv om detvskal bli gøy å ta den med på stripa og få den i lufta til slutt!

                            Comment


                            • #29
                              Alt for mye galskap på jobb, så framgang har vært dårlig. Imidlertid er understell ferdig enn så lenge og har begynt på cowling, håper å få gjort mye på cowlingen før galskapen igjen tar ovef

                              Comment


                              • #30
                                Dette mom i posten i dag! Er nå kommet så langt at det begynner å bli på tide å tenke skala, og ikke bare lime samme en haug med tredeler etter tegning. I tillegg korrekt WW1 tysk betrekning har jeg Spandau maskingevær som må bygges samt cockpitdetaljer i form av instrumenter og kontroller. Mye egeninitiativ er krever for å få et bra resultat og en fin og skalariktig Fokker D sju ut av dette, masse glede under byggingen!

                                Comment

                                Working...
                                X