Announcement

Collapse
No announcement yet.

HSD J-10 105mm EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Den ser ut til å takle høy angrepsvinkel meget godt da.

    Comment


    • #32
      Fant ett tips på nettet å senke cannarden 3mm så dkulle den henge litt mindre med rompa
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #33
        Den må fortsatt produsere nok løft for å holde seg oppe, så vingen må vinkles like mye.

        Comment


        • #34
          mulig det ja. men det påstås att det skal hjelpe så kommer til å teste det ihvertfall
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #35
            Originally posted by tahustvedt View Post
            Den må fortsatt produsere nok løft for å holde seg oppe, så vingen må vinkles like mye.
            Skal prøveå forklare hvorfor jeg tror det vil hjelpe. når jeg har cannard der som manualen forslår. så måtte jeg trimme litt ned på høyderor for att flyet skulle fly level. da står rorene bak litt ned i forhold til senter. Jeg mener trikset må være å få justert cannard slik att flyet flyr rett når rorene bak er i senter og ikke peker ned og bremser. om det hjelper noe på angrepsvinkelen den må ha for å fly vet jeg ikke før jeg har prøvd. men rorene er justert så det blir prøvd på neste tur. Kommer også til å legge trimmen på canard på en egen vribryter slik att jeg bare justerer den for å trimme inn flyet.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #36
              Fløy den igjen i dag. og den ble bedre med 3mm ned på cannard. henger ikke riktig så mye med rumpa. Men er vanskelig å finne rett landingshastighet på denne. først kom den for fort inn så var det bare i gi gass og vente på att turbin spoler opp. neste runde gikke det for sakte når jeg skulle svinge inn på stripa så den nektet å svinge. men klarte å få fart på den igjen. tredje forsøket så kom den litt fort igjen. men kuttet turbin og da satt den seg pent ned hehe var noen som filmet så ligger en video her på fb Facebook..3734395378454/

              Last edited by tyor; 16-06-19, 20:47.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #37
                Det flyr jo kjempefint når du fikk opp farta litt mer. Utrolig bra egenskaper ved høy angrepsvinkel.

                Comment


                • #38
                  ja den flyr kjempefint. trikset er å finne passe fart inn i siste sving før landing og throttle ned på rett tidspunkt. Er jo ikke noen flaps å hjelpe seg med til å bremse her
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment

                  Working...
                  X