Announcement

Collapse
No announcement yet.

HSD J-10 105mm EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HSD J-10 105mm EDF

    Julenissen kom tidlig i år med pakke til far Dukket opp på fredags kveld og klar til å fly i dag Kjøpte full pakke med servoer, understell og edf. Planen var å teste den i dag men de har klart å sende meg versjonen for 8s i stedet for 6s. så med 1000kv på motoren i stedet for 1200 ble det dårlig med power. taxet litt att og frem på stripa men ingen vits i prøve å ta den opp. så ha bestilt 2stk 4s batterier nå så jeg har til neste helg. Planen er å fly den med edf først og hvis den flyr bra og jeg liker den så er det mulig den blir ombygd til turbin med en kolibri T-35 etterhvert.
    Click image for larger version

Name:	46955640_10212487904616964_5996271547810054144_n.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	638646

    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Ser bra ut! Hvor bestilte du fra? Sikler selv på 105mm F-16 til HSD
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      bestilte her https://www.rcjet.eu/
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Litt oppdatering. tror det kanskje er billiger å bestille fra hsdgo.com Da rcjet ikke trakk fra eu-moms og jeg fikk den norske momsen oppå. Tror også jeg har fått en eldre versjon. da det er mange ting som ikke stemmer med det jeg har sett på bilder og video. for det første så har de på de nyere versjonene flyttet plata som elektronikken er festet til opp til den linja jeg har markert på bildet fordi den kommer midt i luftstrømmen til vifta. så jeg kommer til å flytte den tror jeg.
        Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	113.3 KB
ID:	617824
        Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	50.7 KB
ID:	617825

        Den jeg har fått har bare ett ror på hver vinge. men de jeg har sett på nett har to ror på hver vinge hvor de bruker de to ytterste til ballanseror og alle fire til høyderor.
        Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	107.0 KB
ID:	617826

        Den medfølgende delta mixeren fungerte ikke så den har jeg tatt ut og mixet på radioen i stedet
        Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	57.7 KB
ID:	617827

        Vifta er en 105mm change sun vifte og motoren står det hsd på. ser ut som de har sølt lim på spinneren. men det kan kanskje være ballansering
        Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	96.6 KB
ID:	617828
        Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	617829

        Regulatoren er en hobbywing regulator som jeg gjerne skulle hatt manualen til så jeg får programert den. da den har mulighet for reverse thrust som brems. er en egen ledning man kobler til en kanal og bruker en bryter. så når man slår over bryteren så stopper vifta og snur retning
        Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	62.7 KB
ID:	617830
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          litt usikker på det med om det er ny eller gammel model. når jeg går inn på hsdgo som er den offisielle salgssiden til hsd så er det bare ett ror på hver vinge på bildene der

          Litt off topic. men den diamond 90mm edf som de har er samme som selges som skysword gjennom hobbyking de har vel kjøpt opp en haug og fått sin egen lakk og navn på den. Jeg har den fra hobbyking og den flyr nydelig
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Var i kontakt med gutta i rcjet og de hadde da akkurat solgt sin siste HSD F-16 og de kom ikke til å ta inn flere.
            HSDGO er nok veien å gå ja. Er nok dyrere frakt men blir vel billigere allikevel.
            Har akkurat bestilt en Avios C-130 Hercules så F-16 får vente en stund
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              banana hobby er jo ett alternativ også. men har ikke handlet med dem før heller. har bare hørt mye rart om dem hehe
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Hørt at de sender b-varer til europa fordi folk ikke gidder å returnere dem.
                Derfor har jeg holdt meg unna dem.
                Stig-Arne Isaksen

                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                Comment


                • #9
                  Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
                  Var i kontakt med gutta i rcjet og de hadde da akkurat solgt sin siste HSD F-16 og de kom ikke til å ta inn flere.
                  HSDGO er nok veien å gå ja. Er nok dyrere frakt men blir vel billigere allikevel.
                  Har akkurat bestilt en Avios C-130 Hercules så F-16 får vente en stund

                  Vurderer den Herc'en så forventer en byggetråd her på forumet når du får den altså-

                  - - - Updated - - -

                  Originally posted by tyor View Post
                  litt usikker på det med om det er ny eller gammel model. når jeg går inn på hsdgo som er den offisielle salgssiden til hsd så er det bare ett ror på hver vinge på bildene der

                  Litt off topic. men den diamond 90mm edf som de har er samme som selges som skysword gjennom hobbyking de har vel kjøpt opp en haug og fått sin egen lakk og navn på den. Jeg har den fra hobbyking og den flyr nydelig
                  hvordan virker kvaliteten på HSD modellene sånn ellers?
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Kvaliteten virker i utgangspunktet ganske bra. med mange gode løsninger. Er helt annen type epo enn det som er i fly-fly flyene for eks. ligner litt på den typen som multiplex flyene er laget av. Elektronikken virker i utgangspunktet ok, var nok bare uflaks att den mixeren ikke virket. Servoene er av grei kvalitet virker det som. eneste problemet er att når jeg skulle mikse delta på radioen i stedet for å bruke den mixeren som fulgte med så sleit jeg for å få det til fordi de bruker servoer i vingene hvor den ene er reversert. understellet virker veldig bra. solide legger og hjul. De elektriske bremsene ser også ut til å fungere bra. bare litt vanskelig å justere mengden brems. har lagt de på stikke så den bremser når jeg gir mye nedror.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      veide flyet i sta. 4.2kg med ett 6s 5200mah batteri. De to 4s batteriene jeg har bestilt veier omtrent 55gram mer bare. (oppgitt vekt ) så da skulle det bli mulighet til å plassere de uten noe bly tror jeg. EDF er oppgitt til 5kg thrust på 8s versjonen så burde fly da
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
                        Hørt at de sender b-varer til europa fordi folk ikke gidder å returnere dem.
                        Derfor har jeg holdt meg unna dem.
                        Jeg hadde nesten stolt mer på en kinaforhandler med fantasipriser enn Bananahobby etter det jeg har lest. Og de er like ille med sine landsmenn som med utenlandske kunder.

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg fått andre batterier og program kort til esc så jeg har fått programert revers thrust. Det er nok ikke så effektivt men en kul funksjon ��
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Da har denne vært i lufta. Ble desverre ikke noen video eller bilder i dag. prøve å få til det neste gang. Hadde problemer med å få fart nok på stripa pga. ett tynt snølag. men når jeg først fikk fart gikk den som ett uvær. Var virkelig fart i den. annbefalte utslag er pass men må ha litt mer expo. hadde 40% nå og da ble den litt kilen på ballanseror. Den bruker nok en del strøm denne vifta. batteriene på 4500mah gikk tom veldig fort så ble nødlanding ute i løssnøen men det gikk fint uten skader. Den var veldig stabil og fin å fly. typisk deltaving med litt høy nese. måtte trimme litt ned på høyderor det var eneste triminga.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Grattis, alltid deilig å få første tur unna Ser frem til video og bilder av neste flight
                              Lars Norberg

                              Comment

                              Working...
                              X