Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainer?

    Jeg er helt nybegynner i R/C flyving! Jeg lurer på om Ready er et bra fly til å begynne med? Jeg ville først kjøpe et fly med el. motor, men etter å ha hørt mye skryt om det "uknuselige" flyet vet jeg ikke hva jeg skal kjøpe.

    Hvordan matriale er readyen av?

    <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Grimmy den 2002-07-03 17:04 ]</font>

  • #2
    Ready er et bra fly. Har det selv. Med OS 46FX går det som en kule. Men det er ganske tungt så landingshastigheten er litt høy, men det går fint. Noe ustabilt på bakken pga. liten hjulavstand. Flyr stabilt og greit. Du kan loope og rolle med det og.Tåler en trøkk Anbefales
    Propellen

    Comment


    • #3
      Det tåler en trøkk, men når den trøkken blir for stor, ryker det, og da er det ikke reparerbart. Det, + at vekta er for høy, gjør at jeg heller vil anbefale deg en tremodell. (er vel egentlig mest smak & behag)

      Ready er laget av plast, muligens med noe isopor for å styrke opp litt (bare gjetninger fra min side).

      Les de andre trådene som har vært om sånn ca. samme emne, mye lure tips der.

      Comment


      • #4
        Ready er laget av en seig ABS plast og tåler rimelig skjødesløs behandling både i luften,på bakken og ikke minst under transport. Vekten er ca. den samme som andre modeller med 158 cm vingespenn,ca 2800 gram bygget med epoxy og ca 2700 g limt med lynlim med f.eks. OS .46 motor. Vingebelastningen (dmq)er 39. Ikke spesielt høyt. Grunnen til at den går fort er ikke vekten, men at den er stømlinjeformet. Skal du ha en vesentlig lettere modell så må det bli en 3D,og det er ikke noe for en uerfaren. De er litt for lette å ødelegge. Readyen er enkel å reparere (hvis den ikke er helt moset, da).Dessuten finns det visst rimlige reservedeler (har ikke hatt bruk for noen ennå) å få kjøpt. Men det finns en masse andre fine trainere også. Smak og behag kan ikke diskuteres.

        Comment


        • #5
          Ready er et bra fly, men er vanskelig å fikse hvis det smeller skikkelig. Har selv gravlagt en ready. Kan anbefale Kyosho sin trainer. Den tåler mye, og er enklere å reparere, da den er av balsa. Lettere å kontrollere på bakken, og lettere tilgang til motor for justeringer.
          Any landing you can walk away from, is a good one.

          Comment


          • #6
            Det kan virke som om noen tar denne "uknuslighet" påstanden litt vel bokstavlig.Ingen modell er designet for å tåle kræsj fra 100 meter med full gass.Faktum er at Aeromodelli maskinene tåler adskillig mer harhendt behandling enn en hvilken som helst balsamodell, det være seg hangarbulking eller rævva landinger. Jeg har 5 fly hvorav en er en Jupiter. Etter en real tur i en steinrøys var det bare å sette inn en ny vingebolt, bytte propell og stikke til værs. Ingen av de andre ville overlevd slik kræsj.

            Morpheus.

            Comment


            • #7
              Hei

              Jeg fikk tak i en krasjet Super Frontier og fikset den for en billig penge. Jeg synes det er et veldig bra fly. Det er bygget i balsa, så det er jo ikke uknuselig. Men det flyr sakte og du kan lande sakte. Da blir ikke krasjene det helt store heller! Jeg mener at en god tainer bør fly sakte og stabilt.
              har selv ikke prøvd en ready, men jeg hører de har samme vingen som en jupiter og den flyr ganske fort!?

              Comment


              • #8
                Hei
                Du burde prøve ein slow flyer!!for eksempel GWS Tiger Moth denne flyr så sakte at den er vanskelig å krasje. Desutan er den billigare enn ein større modell.

                Kjøpte min hos http://www.frisenfeldt.no
                for meir info sjå:Model Airplane News - RC Airplane News | Radio Control Plane & Helicopter News, Tech Tips, Reviews

                Lars Olav
                I\'m not a paranoid derranged millionaire. Goddamit, I\'m a billionaire

                Comment


                • #9
                  Ready er en super trainer, og med 2 vingeservoer ligger du ned flaps, eller du kan sette balanseror fast med noe flaps og bare en servo, så vil flyhastigheteten bli noe redusert. og landingshastighet vil være like lav som de fleste balsamodeller. Har selv en Ready som jeg kun bruker som sjøfly og det er mitt klare favorittfly


                  mvh Kjetil Sandal
                  www.modellfly.no
                  -----------------------------------------------------------------------
                  Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

                  Comment

                  Working...
                  X