Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gentle Lady

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gentle Lady

    Hei!
    Er det nokon som veit kor eg kan få kjøpt Gentle Lady ?
    Helst ein Norsk "butikk".
    Helsing Sindre!

  • #2
    Gentle Lady

    Hei!
    Eg fant ein butikk der dei seller Gentle Lady: Carl Goldberg Products .
    Er det nokon som veit om eg får med film til å ha utenpå flyet eller tegninger til settet?
    Kor monge kr koster det inkl porto?
    Er det mykje å bygge? Eg vil helst ha mykje å bygge, dvs; at eg må bygge alt.
    Helsing Sindre!

    Comment


    • #3
      Butikk i Norge

      Gentle Lady kan også kjøpes i Norge. Norwegian Modellers ( Hjem - Norwegian Modellers ) har modellen, men jeg ville heller kjøpt Blue Phønix, da dette er et bedre byggesett. Matrialene er bedre utstanset, og modellen er litt mer solid. Flyegenskapene er identiske.

      Comment


      • #4
        Blue Phoenix

        Hei.
        Mener du Blue Phoenix? eller det flyene like?
        Hva er prisen på flyet? og må man bygge absolutt alt?
        Eg er litt snill.

        Comment


        • #5
          Re: Blue Phoenix

          Originally posted by Hobbypsykologen
          Hei.
          Mener du Blue Phoenix? eller det flyene like?
          Hva er prisen på flyet? og må man bygge absolutt alt?
          Det var den jeg mente (gikk litt fort). Flyene er neste identiske, men balsaen og konstruksjonen er mye bedre på Blue Phoenix. Du må bygge alt, men det er gjort på en uke. Trekk flyet med film for å få det lettest, eller bruk nylon og dope (evt. noe tex-greier, men husk å dope til slutt), for å gi flyet mer styrke.

          Comment


          • #6
            Blue Phoenix

            Hei klausre!
            hva er å dope flyet? og det tex-greiene?
            eg er uerfaren!!
            Eg er litt snill.

            Comment


            • #7
              Re: Gentle Lady

              Originally posted by Sindre
              Er det nokon som veit om eg får med film til å ha utenpå flyet eller tegninger til settet?
              ...
              Er det mykje å bygge? Eg vil helst ha mykje å bygge, dvs; at eg må bygge alt.
              Helsing Sindre!
              Når det gjelder begge disse settene kommer de i en boks som inneholder alt av treverk, tegninger pluss hengsler ol. Du må kjøpe betrekning utenom. Blue Phoenix var forøvrig mitt første fly, ga meg mye morro!

              Du må bygge alt fra grunnen av. Spant ol. er utstanset slik at du slipper å skjære ut de vanskelige delene.

              mvh
              Kjartan

              (PS! Dersom du velger Phoenixen kunne jeg godt tenkt meg å se bilder av både bygging og det ferdige produktet.)
              mvh Kjartan

              Comment


              • #8
                Blue Phoenix

                Hei!

                1)Hvordan kan jeg trekke Blue phoenix slik som det har gjort det på bildet i Norwegian Modellers-Katalogen, med flere farger bort over?

                2)Hvor kan jeg få tak i bryter til Blue Phoenix?

                3)Hvilket batteri, servoer og mottaker bør jeg bruke til Blue Phoenix? (Jeg har en 3 kanals hitec sender med 27.045 mHz.)

                Takk for alle svar!
                Eg er litt snill.

                Comment


                • #9
                  Re: Blue Phoenix

                  Originally posted by Hobbypsykologen
                  Hei klausre!
                  hva er å dope flyet? og det tex-greiene?
                  eg er uerfaren!!
                  Dope er en type lakk som brukes for å "lime" en betrekning til flykroppen. Dope brukes for det meste når du trekker et fly med en betrekkning som ikke selv har et lag lim. Dope påføres da før og etter betrekkning, og "låser" betrekkningen på samme måte som vanlig lim. Betrekninger uten lim kan være; brunpapir, silke, nylon etc.
                  Samtidig kan dope brukes som en ekstra "lås" på f. eks. tex-betrekninger.
                  En tex-betrekkning er nesten/noe av det samme som en filmbetrekning, men den er grovere. Tex-betrekninger kan dopes for å oppnå "låse-effekten" som beskrevet over. Det vil si at når en modell er ferdig trukket, kan du bruke dope for å forhindre at strykejerns-betrekningen ikke løsner etc.
                  Ble du noe smartere av dette?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blue Phoenix

                    Originally posted by Hobbypsykologen
                    Hei!

                    1)Hvordan kan jeg trekke Blue phoenix slik som det har gjort det på bildet i Norwegian Modellers-Katalogen, med flere farger bort over?

                    2)Hvor kan jeg få tak i bryter til Blue Phoenix?

                    3)Hvilket batteri, servoer og mottaker bør jeg bruke til Blue Phoenix? (Jeg har en 3 kanals hitec sender med 27.045 mHz.)

                    Takk for alle svar!
                    1) Da må trekke flyet med film, og evt. legge på flere lag film med forskjellig farge.
                    2) Bryter? Hva tenker du på?
                    3) Blue Phoenix er et så kraftig løft at du kan bruke servoer med standard størrelse, men da blir det trangt om plassen... Bruk derfor miniservoer. Hitech har billige miniservoer. For mottageren gjelder det samme som for servoer.

                    Hvilken sender har du? Jeg tenker på produsentmerke mm.?

                    Comment

                    Working...
                    X