Announcement

Collapse
No announcement yet.

APC 12x11 og 12x12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • APC 12x11 og 12x12

    Er det noen som vet om APC 12x12, 12x11 og 12x10 er å få tak på i Norge eller Sverige/Danmark?

    Norweigan's liste slutter på 12x8 som er litt for snaut til en OS .61 FX.
    Jeg fikk tak på en 12x9 på Smallsize (en hyggelig gjeng -anbefales!) som jeg tenker å bruke som innkjøringspropell, men 12x10 go 12x11 er ikke å få tak på.

    Brøt sammen og bestilte fra Tower hobbies.com i går i ren desperasjon, til tross for at frakten er over 200 kr.

    Jeg tipper at 12x11 eller 12x10 er passe til denne motoren, 12x12 blir kanskje i meste laget uten pipe men jeg har jo lyst til å prøve og se.

    Takk for alle tips jeg kan få om APC-forhandlere!
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    Hei

    Regner med at du skal bruke denne motoren i din Calypso,hva med å prøve en f.eks. 13x8,mer enn nok fart,masse dragkraft for oppoverlinjene,bremser i nedoverbakker.Med f.eks. 12x11 eller 12x12vil du ha problemer med å lande og få ned farten,særlig med tanke på at dette er en gammel konstruksjon med liten motstand i forhold til mer moderne.
    Vet du forresten hva totalvekta kommer til å ende på?

    mvh
    Petter Bl.
    petter

    Comment


    • #3
      Ikke noen dum tanke det, 13x8 kan kanskje være tingen! Gleder meg helt vilt til å teste forskjellig propeller og kjøre inn motoren! 13x8 er dessuten halv pris av disse patternpropellene.

      Vekta har jeg ikke målt enda, men jeg er stygt redd for at den blir framtung som f....
      Satte sammen greiene igår uten lim for å sjekke tyngdepunkt før radioinstallasjonen, og dette lukter bly i halen dessverre.

      Kommer tilbake med mere info i løpet av uka eller helgen.

      Har lagt ut noen bilder av det treferdige flyet på rcuniverse, sjekk her:
      RCU Forums
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment

      Working...
      X