Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sanwa space 6p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sanwa space 6p

    Hei har kjøpt en brukt sanwa 6p computerradio . Noen som har erfaring med denne? Kan den brukes til heli??Hva er en slik radio normalt verdt?Følger med lader, batterier og 3 standard servoer.Settet er ubrukt men noen år gammelt. mvh trainer

  • #2
    Sanwa 6P

    Dette høres ut som en spøk, men P'en står for 'Plane'.
    Sanwa hadde også en 6H for helikopter.
    Flyr ikke heli selv, men mener bestemt at 6P mangler noen funksjoner, f.eks. trottle hold.
    En helt grei radio, men det er to ting å være oppmerksom på:
    *Litt dårlig batterikapasitet
    *Blir lett slitt i potmeterne, hvilket medfører minkende utslag
    Hva verdien er, er vanskelig å uttale seg om. Kostet 4-5.000 da den kom, men tilsvarende funksjonalitet i dag får du for et par tusenlapper, splitter ny og med garanti.

    Terje
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #3
      Puuuh.Ingen spøk dette nei. Men saken er at jeg ikke klarer å trekke slike enkle slutninger som at H står for heli og p for plane. Betalte 750,-inkl.frakt.Påstått av selger ubrukt i eske. Hva med batterier som har ligget i opptil 10 år uten å bli brukt? Ja, Ja ikke så godt kjøp da men heller ikke håpløst. Mulig at brukerverdien for meg er høy.(håååp)

      Takk for svar. Mvh trainer.

      Comment


      • #4
        Originally posted by trainer
        :Påstått av selger ubrukt i eske. Hva med batterier som har ligget i opptil 10 år uten å bli brukt? Mvh trainer.
        De du i alle fall kaste! Kjøp nye, 1100 mA ferdige batt. pakker til sender og mottager.

        Comment


        • #5
          Originally posted by trainer
          Puuuh.Ingen spøk dette nei. Men saken er at jeg ikke klarer å trekke slike enkle slutninger som at H står for heli og p for plane. Betalte 750,-inkl.frakt.Påstått av selger ubrukt i eske. Hva med batterier som har ligget i opptil 10 år uten å bli brukt? Ja, Ja ikke så godt kjøp da men heller ikke håpløst. Mulig at brukerverdien for meg er høy.(håååp)

          Takk for svar. Mvh trainer.
          750,- var vel ikke noen upris synes jeg.
          Radioen er meget bra den, faktisk en av de mer velkonstruerte jeg har sett med skikkelige print/loddinger og festemekanismer for innmaten.
          Det fulgte vel så vidt jeg husker med PCM-mottager også. Trenger du flere mottakere er det bare å kjøpe helt standard FM, det være seg Hitec, Sanwa eller hva som helst. Sanwas standardservoer er også meget bra til sitt bruk, f.eks. trainere og andre normale fly i 40-60 size.
          Men enig med Klaus, kost på deg nye batteripakker. Ikke kjøp original, men la for eks. SmallSize eller andre med god kunnskap om batterier lage de til deg.

          Mvh
          Terje
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment

          Working...
          X