Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoporvinger ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Isoporvinger ?

    Morn dere !

    Noen som vet hvor i landet det er noen som driver med datastyrt skjæring av isoporvinger ?

    Mvh
    Stig Olsen
    ************************************

    Stig M Olsen

    www.lofotuka.no
    Trenger ikke si mer til seilflynorge !!!

  • #2
    Vet at RC Flying Wings skjærer flyvende vinger, og er eneste som bruker hvit depron (best). Men jeg vet ikke om han skjærer andre ting, da det tar lang tid å stille inn maskinen mm. Du kan jo uansett ta kontakt med ha.

    Comment


    • #3
      RCflying wings svarer ikke på tlf eller mail så jeg vil heller anbefale å prøve : http://www.flyvendevinge.net/ der handler jeg jevnlig og han har god service og leverer ferdig trukket fly rimelig
      Fult på høyde med alle andre som leverer isoporvinger
      mvh Kjetil Sandal
      www.modellfly.no
      -----------------------------------------------------------------------
      Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

      Comment


      • #4
        Hei hei.
        Er ganske fersk når d gjelder RC fly,men du lager ganske lett en slik
        JIG for å frammstille vinger,har nettop i kveld laget en slik selv og den sjærer vinger av styrodur så det suser etter.

        Brukte en kryssfiner plate på 100x80x1,5cm,oppå den monterte jeg en plate på 80x40cm som glider på skinner som ble tatt fra et gammelt databord
        (slik som du skyver tastature under borde) så plata går att og fram i sin fulle lengde.
        laget så en 4 \_/ kantet bue med gitarstreng mellom som ble festet mellom 2 plater på 20x20cm som ble mont i yttersiden på den nedre platen.

        la 2 ledninger som ble koblett til hver sin ende på strengen,et lodd som trekker plata bortover,+ et par lettere lodd som presset buen nedover.
        koblet til en bil ladder med amp.justering.

        Bruker dataprogrammet AirFoil for å printe ut profilen som jeg så lager i aluminium med 2 små huld i for å skru med noen små skruer fast i sidene på styrodur emne. (skal senere sette inn noen vakum rør som suger styrodurplata fast)
        og Vola....helt konge arb tid ca 3 tim.
        http://www.freesider.no

        Comment


        • #5
          noen bilder av den benken hadde vært fint Høres ut som en artig sak for flere å bygge
          mvh Kjetil Sandal
          www.modellfly.no
          -----------------------------------------------------------------------
          Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

          Comment

          Working...
          X