Announcement

Collapse
No announcement yet.

20% Nitro på Magnum 53 XL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 20% Nitro på Magnum 53 XL

    Kjøpte en komplett pakke med jupiter fly og motor fra rcmodeller.
    bestilte 5l fuel sammtidig,men tok feil blanding,trodde jeg bestilte med 18% oil,men d var med 18% Nitro.Står da 20% på kanna.
    Motorn er en Magnum 53XL,den går nå som en klokke etter god og lang innkjøring,men kan den ta skade over lengre tid?
    kan jeg skifte til vanlig fuel uten Nitro?
    har lest en plass at når du først har begynt å bruke Nitro så må man fortsette med det.
    http://www.freesider.no

  • #2
    Du bør nok ikke gå fra 20% nitro til f.eks 5, 10 eller 0%. Dette fordi sylinder/stempel tilpasses etter hvor varm motoren går, og med høy nitro vil den gå varmere. Det kan gå fint, men jeg har hørt om nok av tilfeller hvor det ikke har gjort det.
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment


    • #3
      Skal du lenger ned enn til 15% Nitro bør du ta en liten innkjøring på den, flyr selv på 15% Nitro på alle motorer og det går helt greit (20% er unødvendigt dyrt på denne motoren). Bør vel si at jeg anbefaler medlemene i flyklubben vår å bruke 10% Nitro i standard 2 takts motorer (har brukt 10%,12% og15% Nitro i mine motorer og aldri merka noen stor forskjell), dette gjeld ikke 4 takts motorer (mine Magnum XL 61 RFS motorer går på 15% Nitro). Så skal du bytte Nitro mengde er dette normalt ikke noe problem (bare ikke bytt frem og tilbake uten plan).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment

      Working...
      X